Min disco(!!!)grafi

:D
 
först massa bandspelarinspelningar.
 
första riktiga demonstrationskasseten inspelad i en studio (garageland) var
 
DEMOS:
 
Amsvartner
 
- Demo 1 -95' (95 haha)
 
-Underneath the Thousandyear's gate (96)
 
 
(med den fick vi skivkontrakt. skrev på för några brittiska svin (Blackend/PHD) advokaten berättade att det inte gick att få ett bättre kontrakt med nått svenskt bolag.)
 
 
SKIVOR:

Amsvartner
 
- The trollish mirror (97)  MCD
 
-Dreams (99)
 
---
 
sen gick jag med i ett till band!
 
Auberon
 
- Crossworld (2001)
 
(sen bråkade Black mark med oss så vi släppte en egen mcd: (efter att ha turnerat västerbotten) Eller mcd och mcd. släpper man nått själv är det inte en riktig skiva. så jag ser det som en demo.
 
Amsvartner
 
- Theatrical Lunacy (2002)
 
Auberon 
 
- Scum of the earth (2003-4 nånting. minns inte.)
 
 
(vi spelade in en självfinansierad och SVINDYR MCD med amsvartner 2001 åxå. som aldrig kom ut. jag hade gått in i väggen. orkade inte göra allt själv. DIY-kulturen är helt värdelös och överskattad!!! vi skickade runt den till bolag. vet inte om jag orkade öppna breven för att få se vad dom svarade. det var en djävulskt proffsig inspelning iaf. och alla som hörde den tyckte iaf det var det bästa vi gjort! menmen ibland ids man inte)
 
 
 
....
 
Auberon och Amsvartner orkade inte fortsätta.
 
så jag gjorde två DEMOS (dock inte på band! på mp3! värsta bra ljud!!) med:
 
 
Dead end
 
- minns inte vad den hette 2008?
 
-Sell your god 2009-10?
 
 
det bandet la vi ned pga choffe inte orkade göra allt själv. vet inte om vi skickade ut dom till bolag. det gick att släppa grejjer själva på nätet. och vips hade vi fler lyssnare än vi nånsin haft med banden som hade skivbolag (och knivar) i ryggen. Vi har dock lagt trummorna till en fullängdare som vi kanske färdigställer en vacker dag. om vi vill.
 
så första riktiga fullängdaren sen 2001
 
blev
 
Crowdburn - Ignition 2014
 
fast det är inte heller riktigt en riktig skiva. har då inget ex på vinyl t.ex. och det var ett typ idéelt bolag så. anser att vi bara släppt demos sen 2001.
 
...
 
sen bråkade vi bara i ett typ år istället för att spela musik.
 
så jag tänkte göra en ny skiva med Auberon istället.
 
där är vi nu. ändå typ 10 studio inspelningar! varje lite bättre än den innan!
 
eller höjdpunkterna var nog Crossworld och Ignition. resten demos!
 
jag spelade gitarr på alla, förutom på ignition. där spelade jag bas! sjukt jobbit och svårt! det vill jag ALDRIG göra igen. live är det roligare. man får vara så våldsam! :D
 
jag sjöng lite backing på den åxå.
 
det var superkul!
 
....
 
jaja. auberon härnäst!!!
 
nu jag är inte peppad alls. egentligen.
 
eller lite.
 
vi får se.
 
har låtar och allt. studiotid fixad åxå. kan göra det när vi känner det.
 
fast
 
funderar ändå på att börja med glidflygning istället!
 
:D
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0