Ändå rysk!

haha
 
har hittat så djävla bra bok. Den är skriven av nån rysk snubbe i mitten av 18hundratalet av vad jag förstått.
 
Hör bara hur den börjar:
 
Jag är en sjuk människa...arg och elak. En motbjudande människa.
 
Jag bara måstade låna den! :D
 
har hunnit halvvägs. dostojevskij heter författaren. har velat läsa han länge. och det är grymt bra.
 
det är som det alltid vart och fortfarande är. den lilla människans kamp för frihet.
 
ingenting har ändrats fram till nu tycker jag.
 
det är samma kamp och människor är inte nödvändigtvis friare för att de kan välja mellan tvapparater, dåliga skolor eller lite sämre skolor, dålig sjukvård eller lite sämre sjukvård. mcdonalds eller max.
 
det är skillnaden och människor blir inte lyckligare av valfrihet. det är alltid det där gnagande TÄNK OM JAG VALDE FEL.
 
HELVETTE
 
:D
 
--
 
annars då?
 
jo var på promenix. väldigt dåligt väder minus 12 (ELLER VÄNTA JAG SKREV FEL plus 12), fuktigt blåsigt och djävligt. jag gillade det. :D
 
var i det en timme. imorrn kanske det är plus 20 vem vet
 
lätt att det kommer va minusgrader nästa månad iaf!
 
HELVETTE
 
det dåliga med fuktigt är min bil inte startar i fuktigt väder/regn. nästintill omöjligt. 28 minus funkar utmärkt. så länge man har råd med motorvärmarplats, det vill säga.
 
vad mer JO:
 
högerhanden börjar åxå göra åtminsonDe lite grann av vad jag säger åt den igen. för att spela t.ex punk eller trash (oj TH menade jag TH är vad jag menar. bara downstrokes. vilket jävla kokainmongo uppfann denna spelstil). man måste iaf ha en enorm runkmuskel för att kunna spela på detta vis. Det finns absolut inga genvägar. 
 
man måste helt sonika vara runkbög!
 
flera timmar!
 
varje dag!
 
JAG FULLKOMLIGT HATAR DET:
 
övning. men det blir säkert ingenting av det när det ändå börjar ta sig.
 
nä det kommer bli jetebra.
 
det vet jag.
 
hittils är det här bästa veckan av semesten. konstnärsrutiner, självvald ensamhet, sjusovande och skaparglädje!
 
:D
 
bra böcker, bra serier att kika på bra tvspel, bra allt.
 
för mkt av allt faktiskt.
 
..och det här VAR också allt
 
må gott


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0