DÖDS!

Har hittat första kanditaten till årets skiva!
 
:D
 
ÄNTLIGEN.
 
förra årets var Colors, LÄTT, med laleh. även om den kom ut året innan (?)
 
noga!
 
----
 
Det är Blind Guardians senaste: Beyond the red Mirror!
 
Det var nån som sa det där, att skivorna som håller i längden oftast är dom som man nästan hör på med avsmak första gången.
 
Men att det ändå finns nått där som får en att lyssna igen. DET, eller nått.
 
Den lät iaf FÖRSKRÄCKLIGT första gången jag hörde på den (i högtalare). Alltså hemskt. trummerna hördes inte ens, en enda gröt och det går knappt att ens avgöra om det ens finns någåt som kan likna låtar bakom sörjan!!!
 
Men har lyssnat när jag vart ute och cyklat (det är så jag främst lyssnar på musik nowahdays.) i lurar. sketna sådana, men equade lite och hejj, nu kan vi börja lyssna ordentligt!
 
Sen dess har den gått dagligen och det är första skivan sen PUNGT vad den nu hette PUNGT, eventuellt paranteser (?). tror det var förrförra. förra orkade jag inte med. av samma anledning som den här. kanske sen!
 
men det är första som är Riktigt riktigt bra sen ja. typ imaginations. min favvo (första jag hörde) är ändå Somewhere far beyond. när den kom. en guldålder: tidiga tonår. eller mitten på. 15-16 när man började festa typ. älskade tonåren. sen efter 20 var förskräckligt. men det är ju förklarligt i mitt fall.
 
hade förmodligen vart bättre som alla nästan säger att det blev. då. kanske VAR tonåren fördjävliga och svåra. bara att det blev ÄNNU fördjävligare efter det. skitsamma.
 
kände mig vuxen när jag var 17 kanske. jag var en väldigt seriös tonåring. att hitta det jag ville göra med livet - nån form av identitet (fullkomlig trygghet i vem man är och vad man vill). det hade jag i 11-12 års åldern. och aldrig vikit av från det. i egentlig mening. haha
 
egentlig`?
 
skitsamma. fantastisk skiva! blir råpeppad, då vissa partier är lite twiligtht hål nästan.
 
inte en snabb skiva. men det spelar som ingen roll. attså sån här blastmetal. typ cannibal corpse. det är ju LÅNGSAM musik. trummerna är bara tvärtom som i de flesta andra musikstilar. att virveln är hi-hat.
 
apropå virvel!! den sabbade nästan at the gatesspelningen i lördag.
 
var säkert triggad. alltså skulle jag va trummis och ha triggade trummor. eller att typ nån i bandet/tekniker skulle propsa på det, skulle jag ta det att jag 1. slår som en fitta 2. har ett kasst trumset.
 
eller att ljudteknikern har för lite tid. eller snarare att bandet är fattigt. eller ligger på ett oseriöst bolag.
 
ja. men annars var den spelningen great! hade väntat i bara 20 år på att få se dem.
 
grammis och allt!
 
inte vet jag. för gammal och otrogen tjänst?
 
:D
 
det är lustigt. och det finns nästan inget bättre, än när "pop" folk går på typ dödsspelningar. gärna att dom dansar!
 
det är fantastiskt.
 
men det är ju så. hårdrock har som alltid vart den största musikstilen i sverige. ännu mer i finland. skandinaviskt fenomen, kanske.
 
visst har aldrig tagits på allvar. det är ju arbetarklassmusik. :D
 
bäst.
 
har alltid tyckt lite synd om små stackars blyga popband. typ kent. alltså dom som går på deras konserter gillar ju inte ens musik!!!
 
såg dem på hultsfred och gick bokstavligen och försökte dränka mig i sjön. lite demonstrativt kanske.
 
:D :D :D
 
nämen dom är väl bra.
 
de små liven.
 
en vacker dag kanske deras stil också... dom kanske lyckas en vacker dag!
 
så kan man säga.
 
:D
 
ja vad mer?
 
jo! det bästa var nästan förfesten till umes största festival. eller enda. nån till finns det väl. popstad! kanske borde gå dit. har alltid haft väldigt svårt för traditioner. därför svårt för det här med metal. på ett sätt. sweden rock var så jävla awesome tills det blev folkligt. lite som semester för folk eller nått.
 
ja om jag säger mot mig själv så är det bara för att djävlas! med mig.
 
:D
 
u bay u var great. skitsamma om det inte går runt. en gång till!
 
musik GÅR inte runt. så har det alltid vart.
 
undantaget som bekräftar regeln.
 
är inte det världens konstigaste. ETT AV. uttryck.
 
då är det väl ingen regel?
 
skitsamma. nu äre lunch
 
VÄNTA glömde det bästa. förfesten hos knullbin.
 
har väldigt få barndomskompisar jag fortfarande träffar.
 
men var då hos deras familj och drack öl, käkade och hade kul!
 
hela festivalen var som bara ett enda stort antiklimax jämfört med det!
 
:D
 
mer sånt!
 
supa med familjer!
 
:D
 
ja inte vet jag.
 
ser framemot thåström härnäst och.
 
det är nästan vår redan!
 
siktar även på nytt bilspel.
 
morgan har RATT!!!!!!
 
:D :D :D :D :D
 
TJOLLA!
 
// Horjathan
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0