Skräckblandad förtjusning

är det vad det är jag fortsätter på det här med!
 
:D
 
aaaaaaaaaaaaaah!
 
har då haft ett uppehåll på en månad. eller några veckor iaf
 
...
 
jag ville inte!!
 
men ville åxå ha ett socalt liv.
 
vilket jag hade.
 
båda är bra.
...
 
och är nödvändiga.
 
I can and I can not
 
(förbannade dryckeskultur!
 
jag skall starta ett samhälle som bygger den sociala biten på meskalin istället
 
ändå svår kultur! )
 
och ännu mer: FÖRBANNADE ARBETSNARKOMAN KULTUR.
 
pundare är vad vi är hela bunten.
 
your the real niggas!
 
:D
 
och bara det här med pengar. hur vansinnigt är inte det?
 
t.ex kritisera religionen. påstå gärna att vi är sekulariserade.
 
tro på nått som inte exister. pengar förslagsvis.
 
mammon är gud.
 
...
 
vansinne säger jag.
 
snap out of it!
 
MASSPSYKOS!!
 
;D
 
vad jag ser är inte människor med olika mkt pengar. att nån har mer än andra. olika klasser.
 
jag ser bara att vissa gåromkring (du där! ja DU tankeexperiment:låtsas att pengar inte existerar. (vilket dom inte gör)) och bara helt hänsynslöst går omkring som blinda snorungar och gör precis vad dom känner för. och på fullaste allvar tror de är värda mer än andra. trampar på folk. DET HÄR ÄR MITT (hahaha såg ni den klungan-föreställningen?) sen ser jag bara andra som inte gör nånting som helst egentligen. mer än att ha typ tråkigt. tror att dom inte har rätt att leva och göra PRECIS vad dom vill i varje sekund. alltså: vissa går bara omkring och anser på fullaste allvar att de har rättighet till mer av allt, medans andra lever i vanföreställningen att de inte kan leva som kungar och kejsare bara dom bestämde sig för det.
 
tragiskt.
 
DU är rikare än bill gates.
 
om du inte är religös dvs.
 
tillhör religionen pengar.
 
klanka för i helvette inte ned på t.ex muslimer, deras tro's system.
 
tänk dig det vi har.
 
och ett samhälle där alla springer omkring nakna på gatan, knullar till höger och vänster, skiter att gå till jobbet när de känner för det. pissar på dina föräldrar.
 
well skulle tro att det är hur de som t.ex är fundamentalister. ser oss.
 
lägg märke att jag inte försvarar nån form av våld.
 
jag är pacifist. en militant en.
 
nä.
 
white flag. helt enkelt.
 
blir vi mördade för att vi inte försvarar oss.
 
vi förlorar inte på något som helst sätt.
 
(tvärtom: vi vinner!)
 
eller tänk på tokkristna ser på homosexualitet.
 
hur ser DU på pedofili?
 
det är deras sanning, deras moral, deras trossystem.
 
du har ett likadant. bara ett annorlunda. lika blind för det och dum i huvvet som dom.
 
nån annan ser dig exakt lika inskränkt och dum i huvvet som du ser.
 
vårt sekulariserade samhälle är precis lika dumt och destruktiv, sett ur en alien's perspektiv.
 
passa sig för sten i glashus, är what I'm saying.
 
.
 
att hävda att organiserad religion är nått av ondo. well du befinner dig i en själv och har gått på det fullständigt. hur skulle du inte ha det, du är indoktrinerad i det från dag ett.
 
väldigt lite går att göra åt det här.
 
så varför ens tänka på det?
 
exakt: desperate houswives på tv nu!
 
CYA!
 
:D
.
 
 
(alltså det här nedan, skrevs innan. och redigering och strukturering hit och dit. jag skulle kunna hålla på med det här i evigheter, men tanken var ju en promenad och tillbaka till gitarren. haha såhär jobbar jag!)
 
gammalt (borde kanske raderas helt. men nu ids jag inte jobba med den här texten mer. go fuck yourself! :D)
 
::::::::
 
nästan alla tror på saker. bygger upp system grupperar sig. och bara det här att man FÖDS in i en kultur och blir fullständigt indoktrinerad av den egna gruppen, systemet, samhället.
 
det går inte komma ifrån. haha om man inte gör som dom där som hade sina barn i bur och som trodde att dom var fåglar när dom blev frissläppta!
 
:D
 
 
jag kan förklara det hela med en doktorsavhandling, men  har inte tid.)
 
bara för att banka in det i denna våldsförhärligande, förtryckande (via pengasystemet) kultur.
 
hahahaha
 
ååååh jag vill skriva mer.
 
men det går inte. jag får inte. varje mening här går att göra till typ. en fiskmås.
 
:D
..
 
vars var jag, filmen?
 
ja. haha blev ändå lite påverkad av den inser jag.
 
mkt gott!
 
hmm.
 
ja. bara att komma ihåg slutet. gaah. tog säkert en kvart! iaf (MIN musik. haha not. allas.) jag råkar bara vara ett instrument. eller en kanal för den. man kan inte ta cred för en idé heller. inget uppstår tack vare EN individ. allt är ett spel. vi bumpar into eachother byter ut idéer och det går inte att säga "det var min idé" "jag skrev det där riffet". om man inte är barnslig dvs. vilket jag är extremt mkt! :D)
 
läser Rollo May.
 
han är bra.
 
..
 
flum är bara en betäckning på sånt man inte förstår. ÄN!
 
..
 
sjukt. ja mekanismerna. eller hur det fungerar. beskrivningarna alltså.
 
av skapande.
 
...
 
the joy, the joy!
 
det borde vara med flightmode (vilket jag är i)
 
säkert hungrig, men det är fan åtsido!
 
så... jag vette fan.
 
..
 
det är för läskigt.
 
GITARRFAN!
 
mest. ja dom där programmen.
 
så feg är jag.
 
..
 
måste ändå köpa tofflor.
 
jag vågar med tofflor.
 
aaaaaah. nu blev allt lugnt.
 
hahaha
 
...
 
måste vara lite metodisk nu. vilket är näst intill omöjligt.
 
om det skall till att måsta spelas in åxå.
 
fast det finns inga ursäkter.
 
eller det finns massvis.
 
..
 
man får väl bortse från dom.
 
men jag behöver min morgonpromenix.
 
fixa sulorna.
 
det är finns en chans att det blir kroniskt.
 
.-..
 
vilket KANSKE vore en bra sak!
 
jag BÖR iaf inte gå barfota.
 
kan va värt att kunna gå när man är typ 59
 
fast nästan mer värt att ha gjort nått vettigt framtill dess.
 
..
 
men ja allt känns ändå bra!

tog det sjukt lugnt igår.
 
lyssnade på lite skivor.
 
fick tips på nått halvnytt med dan swanö, av fetfraim
 
..
 
sjukt duktig kille!
 
gör väldigt bra saker, med ganska mkt tanke bakom.
 
fast ändå med skrev.
 
rock skriver man med skrevet inget annat.
 
-
 
haha.
 
ja. en film åxå blev
 
skivorna. withering nånting. skape?
 
helt ok. han börjar bli väldigt bra på sjunga iaf
 
sen lyssnar jag jämt på casualties of cool.
 
allt ambient med devin. meditationsmusik.
 
rörde typ inte en fena på säkert 6 timmar och tänkte mindre.
 
sen såg jag en film.
 
har ju sett varenda mindfuck-film det går att söka sig på hela google.
 
..
 
så vad blir nästa "serie" attt beta igenom?
 
jo psykadeliska naturligtvis.
 
har fortfarande svårt för utländskt.
 
först och främst för att jag HATAR att läsa textremsan där nere.
 
då missar man ju typ 90 procent av det visuella.
 
skulle tippa på att vad som gör en bra film är 50/50 ljudet/bilden.
 
(och jag pratar FÖR I HELVETTE inte om kvalitén. PRYLARNA. MEDLEN. de meningslösa sakerna! alltså tekniken. upplösningen på bilden. it's all in your mind!)
 
få är medvetna om ljudet. alltså effekterna. suggestiv musik och sånt. testa att blunda dig igenom filmer! förslagsvis the Shining.
 
avundas på vissa sätt blinda människor.
 
skulle ett sinne ryka så vet jag lätt vilket det blir. meo.
 
..
 
fast hmmm känsel. det är en bra fråga.
 
det är lite varför man SKA lyssna på hög volym.
 
man mår bättre i kroppen av det!
 
the base you know.
 
...
 
så här blir det när jag ser en dålig film. man svävar ut i tankebanor och har missat halva filmen. vilket uppenbarligen är en bra sak om man kommer på bra grejjer. jag menar har man hittat på grejjer bättre än själva filmen så är ju det en uppenbarligen en seger.
 
ja.
 
filmen var iaf the wicker man! (den från 71 eller vad det var naturligtvis. man börjar med originalen om man inte är efterbliven)
 
haha
 
sjukt rolig.
 
det är som att man skulle se den med ett barn och försöka dölja att man fnissade sig igenom hela slutet.
 
;D
 
den är lustig. och så mänsklig.
 
människor är överlag vansinniga.
 
det gillar jag med oss!
 
...
 
så. nu blir det promenix. man måste ha en på morgonen!
 
hade gärna fortsatt några timmar med gitarrhelvetet men det känns som en djävla ocean som sköljer över en.
 
TO MUCH!
 
så. återkommer
 
..
 
mkt värme
 
// joy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0