andning

och amning?
 
haha
 
Ja det här året har ändå börjat rätt bra. minns den här tiden förra året. det var rätt mörkt! Kompisar som hade det svårt, döende släktingar och ett bokstavligen svart moln, mer eller mindre konstant hovrandes över soffplatsen i lägenheten.
 
:D
 
Nu är det helt annars. Har vart en dryg månad med ovanligt mkt socialt umgänge, fått massa saker gjort på det personliga planet och även HELT igång med musiken igen.
 
fan vilket limbo det vart i nästan två år.
 
nu ser jag flera öppningar framöver, vilket får allt kännas mindre kvavt.
 
fågel felix, duvet!
 
...
 
Har läst mkt. Två saker som är bra med att läsa mkt: När man mår dåligt och hamnat i tankenedåtspiraler. man ältar saker och allmänt ogillar sina tankar. well ta del av nån annans! sen tänker man på ett annat sätt. kan ta sig ur det enklare då. Sisst jag var påväg in i en depression, well ta medicin ÖGONBLICKLIGEN. man vet att man är på väg. låt det inte gå mer än två veckor! sen konstant läsande. BÖRJA INTE TÄNKA. och det blåser över skall du se! promenera. va ute i naturen! var ensam framförallt och GÖR inget! alltså inga måsten. tänk inte - gör inte. det funkade för mig. hade min fjärde och SISSTA (är alltid berädd men det är mindre troligt att det händer inom en överskådlig framtid igen) för. börjar va ÅTTA ÅR SEN!
 
:)
 
värt att fira varje gång sen jag fick hjälp. alltså verkligen HJÄLP första gången. kunde inte tro att det var sant! slapp det! bara jag tänker på det blir jag egentligen toklycklig!
 
:D
 
JA började tänka på det här bara. har blitt inbjuden till en bi-polär kurs! tänkte att det kan va bra att veta hur jag fungerar ännu bättre!
 
:)
 
har i regel haft bättre självinsikt än alla jag träffat inom vården och bättre tips till mig även än från dom sen det började. mellan att jag var 20 till 27 var ingen lek. skulle tippa på att sammanlagt 2 år att jag ens var på ett ok eller åtminstone acceptapelt stadie. eller mående eller hur man ska säga.
 
kul att folk trodde jag hade gått ned mig i nått drogträsk. nästan INGEN visste vad jag gick igenom men. förutom dom närmsta.
 
om det är stigmatiserande?
 
nej inte alls. bara skönt. min diagnos var typ det bästa jag fått. det är inget problem. frågar nån, så svarar jag. men det är som inget nån behöver veta. är 100 procent funktionell. haha. eller jag var ju försäkrad. 5 procent invalid är jag. fick 40 papp bara sådär. efter korrekt diagnos och så.
 
mer bipolär tack!
 
:D
 
fast å andra sidan är det INGENTING. nada. än vad jag hade.. ni vet inkomst bortfall. Livet. där alla andra bann sig när dom var 21 befann jag mig när jag var typ 30.
 
:D
 
och ja. vafan. jag är nöjd!
 
:)
----
 
ja det var EN sak som är bra med läsning. spårade ur lite där. haha sen TVÅ: dom som läser hinner leva flera livstider. eller ha flera livstiders mental erfarenhet av hur det är att leva. eller bara kunskap. plugga det som går! lixom.
 
det missar man om man inte läser massa. men det handlar såklart om tid åxå. är man nöjd med sitt eget. så fuck it I guess :)
 
har bara inte läst mkt på länge. så det känns fantastiskt att va igång med det igen
 
har vart CP-less på biografier. det räcker med att ha läst dirt typ. :)
 
men plöjde igenom yngwies på två kvällar i början av veckan.
 
så nu har jag ett nytt intresse!
 
spela elgitarr. varje dag!
 
det är ju kul ju!
 
alltså jag tillhör väl grunge och svenskdödsmetall generationen. och hade aldrig vart speciellt intresserad av gitarrsolon. till varje skiva var det som alltid nån som tjatade: men gööör ett gitarrsolo till varje låt. det höjjer kvalitén på den. du kan ju!
 
och jag varje gång.. meeen OOOOKEJ DÅ!
 
det är totalt tidsödande. och jag tycker solon är.. ja totalt ointressant..
 
OM DET INTE ÄR YNGWIE SOM SPELAR DEM!
 
:D :D :D
 
hörde nått program på radio när jag var kanske 16 och var hooked. det var bara så intressant!
 
typ hur kan det vara möjligt?!
 
Varenda ton är så välspelad. toonen. vibratot. hur artikulerat det är etc. att det går snabbt är inte viktigt. lite som en krydda. hans långa "sugande" toner och räkorna!
 
fantastiskt.
 
går in i yngwie perioder ibland och vill inget annat än att spela gitarr. så inspirerande!
 
boken var i övrigt ganska kass. läs den inte om du inte är intresserad av gitarrbögerier!
 
absolut inget skryt "åh vad rocknroll jag är".
 
jordnära snubbe.
 
hahahaha
 
:D
 
..
 
en annan jag läser är Jungs självbiografi. har alltid fått för mig att han är en sånhär esoterisk snubbe. ockultism och sånt har alltid vart min pryl. fantasy du vet.
 
tills jag gjorde nått sånt här test på AF. coacher ni vet. och dom använde nånting utarbetat av JUNG! och jag: är ni seriösa.
 
precis.
 
det säger som allt om de där packet. dyker aldrig upp ett endaste yrke som vore passande för mig. och då är jag fullkomligt ärlig. INGET.
 
förutom skådespelare eller musiker.
 
skådespelare verkar långtråkigt. har gjort musikvideos och det är väl ganska kul. musiker är jag väl redan. får inte så mkt betalt och väldigt SÄLLAN.
 
så inte vet jag. jag är redan på den nivån.
 
så vad finns det?
 
jo plugga. det jag vill. fastnade på C kursen i teoretisk filosofi för en herrans massa år sen. och har tänkt plocka upp det när jag är i limbo.
 
eller jobba. jag har aldrig velat jobba. musik går inte att se som arbete. det är ju så kul. och DÄR ska man passa sig.
 
ta betalt från dag ett eller bli sedd som en amatör för resten av "karriären". är mitt tips.
 
och det är väl lite som att säga försök inte ens!
 
:D
 
aint gonna happen.
 
nämen jag är som nöjd där jag är.
 
inte med jobbet. men ser öppningar.
 
har haft ETT som var helt ok. har haft rätt många vid det här laget. ändå. ETT:
 
på second hand affär. älskar böcker ju! och kläder åxå!
 
så har man första tjing på allt!
 
hittar jag möjligheten till nått sånt igen så tar jag det lätt!
 
eller antikvariat och sånt.
 
men då måste man ha tur.
 
JA LUNCH VAR DET NU JAH!
 
:D
 
Kom på källarn till Charlies Kiosk ikväll!
 
Blir punk (hoppas jag) där eller nått. verkar ska byggas om. episk lokal!
 
repat där med fler band.
 
refused höll/håller (?) till där. och sånt. sjukt skabbigt ställe!
 
:D
 
blir iaf awesome garanterat. bara att återuppleva (den sketna) atmosfären igen!
 
:D
 
så. om vi inte ses där så
 
ha en rolig helg och hejsålänge!
 
..
 
förra helgen var förresten väldigt bra!
 
jenny var förbi. haha och sedan hennes lätt oroliga kille.
 
:D
 
alltid knepigt med tjejjkompisar. för mig har det alltid vart... ja alltså. jag har flera LÅNGA relationer. med tjejjer. eller vad det heter. men det har aldrig vart så att det INTE funnits nån form av attraktion där, under tidens gång.
 
men ja.
 
jag vill påstå att jag är ganska bra på det här med relationer. skulle tippa på 5 människor som är väldigt tighta. sedan. ja. jag är 35 i år. sen tonåren iaf.
 
sånna man kan snacka med alltom. sånna som man kan göra vilka djävla snedsteg somhelst och dom finns ändå kvar. och vice versa.
 
 
 
det är tur det!
 
:D
 
NU MÅSTE JAG FAN KÄKA.
 
PUNK IKVÄLL, ASSFUCKERS!!!

:D :D :D :D :D :D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0