waouwee!

hohohoho
 
Jag är fan på topp idag - minus ebola - och helt inspirerad, utvilad & ostressad!
 
detta springer ur en veckas ensamhet!
 
:D
 
Är uppväxt så. det är naturligt. ensamhet. Ute i det vilda. Frihet. etc. men alltid med den lyxiga valmöjligheten att vara oensam när man väl känner för det.
 
Det där ändras när man flyttar in till stan.
 
Kan säkert ses som ett antisocialt rövhål av asfaltsbarn, men alltså det är inget illa ment.
 
jag pyser utan att säga hejdå alltsomoftast. (I might dissapear - never to be seen again!)
 
Jag behöver det bara. Låsa in mig. Bida min tid. Bygga upp mentala superkrafter!
 
 
:D
 
 
Yeah, hade iaf KUL igår med instrumentet. Det var nog ett år sen sisst. Tappade bara TOTALT sugen efter Crowdburns sammanbrott.
 
Och att sen gåtillbax till nån reunion grejj och göra samma sak som för 10 år sedan, fast slöare & utan någotsomhelst framtidshopp har mest känts obehagligt.
 
sammankomsten har vart mkt trevlig, lett till massvis av efterlängtat kaos, men sen blir det som bara draining. iaf för mig. vi LYFTER INTE UPP VARANN GRABBAR!!
 
men det löser sig säkert. vill bara in i en svettrepa och köra för körandets skull. funkar det så lossnar det säkert för mig. eller om the creating prosses sätter igång på eget håll här, vilket det känns som det är på gång att göra!
 
Tiden är rätt när tiden inte är fel!
 
---
 
Nu har jag iaf nästan alla förutsättningar. främsta är att det här rummet inte ser ut som ett förråd. värsta nydatorn. massa instrument. saknar dock klaviatur och stålsträngat. men pengar är inget problem heller.
 
tid är problemet. vilket iofs har med pengar att göra. det är djääävligt dyrt med frihet. känslan av att ha oändligt med tid och att vara totalt ostressad och utan måsten är en nödvändighet i mitt fall. för mig har jag räknat att det kostar se 1.3 öre i sekunden att leva eller nått. hahaha mkt nödvändigt vetande! ändå relativt billig i drift. därför undviker jag träning t.ex. vilket slöseri med energi!!! fatta hur dyrt det blir att handla!
 
:D
 
Iaf som det lutar åt nu är. bara fjanta runt. inte ha nånsomhelst koll på vad jag gör med gitarren. stämd på ett helt annat sätt. har inte rört den på säkert 4 år. lära om sig från totalt! bara spelat bas så jag har ingensomhelst teknik längre!
 
vilket får mig att känna mig konstant lustig(!) när jag försöker. och har kommit på att jag i helvette tänker göra det! öva upp teknik.
 
Sloppy is the shit! orkar jag inte spela snabbare så tänker jag inte öva upp det snabbare heller. har inte tid. när man blir äldre. det vet man ju själv hur smärtsamt det kan vara att se de musikaliska atleterna befinna sig i medelåldern, att fåfängt försöka (och kapitalt misslyckas) med att leverera ungdomens vitalitet.
 
haha svartalitet är det nya vita!
 
Så. först bara sitta själv och fippla. sen kommer man ihåg nått efter en vecka utan att spela in eller nått är det garanterat bra. är nått som man konstant går omkring med ett :D :D :D :D flin hela dan efter man har fångat det så kan jag ju börja på att allvar fundera på att köpa till de nödvändiga sissta programvarorna och skiten. men redan vid den här tanken känner jag bara musten, livsglädjen & hela saligheten och härligheten UTSUGAS ur det gudomliga medvetandet. i evigheten.
 
:D
 
igår iaf. sprang omkring och typ hjulade totalt speedad en timme efteråt. ungefär som när jag druckit ett sexpack folköl. det här är ändå billigare!
 
så. sen så har jag funderat ihop ett helt koncept, (vad är min grejj med komman? håller på med -'n åxå hela tiden. sktisamma.) på hur man kan ta det vidare. har haft visionen i åratal. om t.ex hur musik skall släppas och så. på ett fräsht, spännande, intressant, underhållande och roligt sätt..(!) bara det kommer bli så jääävla kul! när allt.
 
ja. såhär långt framåt är det onödigt att tänka.
 
regel ett är som sagt att det ska vara totalt ramlöst. ingensomhelst substans! hahaha
 
det jag direkt känner är att jag MÅSTE ha stålsträngat. mkt för rytmiken. ska försöka lära mig sjunga ordentligt åxå så småningom. måste bara isolera och sånt först. åsså att alla instrument ska spela helt olika. ingen dubbning. enkelt allting. fast med komplexa arrangemang. är tanken.
 
ja. det känns ganska exciting! RÅKAR nått bli stenhårt så har jag en kanal där det kan hamna. blir det inte så blir det inte så. då blir det tillbax i den boxen och träna träna träna. disciplin!! PLIKT!!! :D
 
...utan nånsomhelst framtidsmorot som lockar igentligen. så känns det. men det ändras säkert. allt ändras. blir inget av, av (AVAAVAVAVAV!!) visionen så skiter jag i det.
 
att det ska vara på skojj bara. BARA för min egen skull. sen brukar det ändå alltid bli så att man blir VÄLDIGT angelägen för att visa upp det för folk.
 
--ja blev tillfrågad av en poptjejj på ett majorbolag (ME ME ME ME ME!) att va med. gillar man laleh och typ inte vet jag first aid kit som alla gillar så.. sånt är ju bra. men det var nog mest en fyllegrejj. jag sa nej påengång, och ångrade mig dan efter. jaja. shit happens when you party naked!
 
sen är förutsättningarna ändå HELT värdelösa när man är i den här åldern.
 
HÖR bara på livsprioriteringarna
 
1. arbete
 
2. socialt umgänge
 
3. dataspel
 
4. musik.
 
---
 
alltså relationen mellan 1 och 2 är uppenbar. spenderar man mer tid på jobbet än med typ frugan, så värderar man helt enkelt jobbet högre.
 
vi lever förfan inte som jägare/samlare. alla kan bestämma själv hur mkt som behöver arbetas. eller det BÖR vara så. ingen behöver för i helvette jobba i sverige.
 
det har vi typ koreaner som gör åt oss. slaveriet har som aldrig vart mer raffinerat än nuförtiden.
 
och vadå tillväxt? "för att ha råd med välfärden".
 
sug min röv, vi hade mer än råd för 30 år sen. nu vi är rikare än nånsin och de jävla snålkukarna. DOM har inte råd. jag som har typ minimumlön anser att jag har mer än råd!
 
AAAAAHHH!!
 
:D
 
.
 
ja livsprioriteringarna. mitt eget välbefinnande ska väl vara lite högre upp än vad det vart tidigare. vilket jobbet tyvärr gör rätt omöjligt.
 
men det går att ändra på.
 
---
 
 
vad mer?
 
JO, blev våldgästad inatt! FYFAN så arg - och samtidigt glad - jag blev!
 
(jag i dörrspringan ERA AS (BAM!!))
 
:D
 
NU är det helg.
 
ska va nykter i en månad och få igång det här. mig själv. mitt eget. JAG.
 
PIX PAX PUNG
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0