lunchtime!

konsten att med ödmjukht acceptera att det inte går att veta (ha kunskap om) allt.
 
konsten att veta vad som är sant och tvinga andra att inse det. :D
 
sanning: jag vet allt. för att jag är gud. verkligheten är inte objektiv. ni kan sträva mot objektivitet men aldrig komma ända fram eftersom ni inte är fullkomliga, som jag. en för er objektiv "sanning" för er måste ändå i slutänden alltid gå igenom nått av era begränsade subjekt. vilket gör att ingenting ni vet kan vara annat än subjektivt. ni är dömda till subjektivism (av mig). det är farligt. men ni har inget val. eran fysiska/materiella värld är ingenting annat än en manifestation av det gudomliga medvetandet. mind over matter, enkelt uttryckt. materia uppstår ur ande. medvetandet är fundamentalt, inte det fysiska. en hjärna uppstår ur medvetande inte tvärtom. medvetandet/era jag är inte hallucinationer av er hjärna. ni är medvetanden som hallucinerar era kroppar och allting fysiskt. ingenting varar för evigt, men ingenting är ändå minst lika verkligt som någonnting. ingenting existerar. ingenting Har existens. Jag har kul när jag jobbar. för jag tänker ihop sånt här då. haha jag fullkomligt HATAR (över allt annat förutom möjligen  den naiva tron på oändlig tillväxt. pengar har börjat begränsa människan när de från början uppfans för att göra livet enklare för människan. ekonomin bör vara till för att få människan att växa, inte tvärtom. -ok är ni med på att det här bara är en parantes mitt i en mening?- )att jobba, men som tur är går det att tänka samtidigt.
 
 
sådär. 2 timmars tänkande. 15 minuter skrivande. (tänker fan inte läsa igenom det.)
 
 
det här är ändå vm. :D
 
sååå ha kul! kill a cop ore something!
 
 
 
 
 
 
 
nä jag skrev fel. killer cult skulle det va. från låten radikult med morbid angel.
 
svinbra! hör på den då! 
 
:D 
 
nu ska jag käka lunch.
 
---
 
jajusstja.
 
allt det här sprang från det geniala:
 
to live gracefully with uncertainty
 
 
från vem. vem vet. men jag har stulit det. :D
 
 
peace
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0