datorhelvete

hatar datorer. förmodligen världens sämsta uppfinning.
 
nästan värre än kabeln och batteriet.
 
---
 
får fortfarande ingen ordning på nånting. skitsvårt att ta bort onödiga program. har kört på windows xp i 10 år.
 
nu windows 8.2.
 
ganska bra. bara att det finns så otroligt månge HEEELT onödiga grejjer inbakat. t.ex appar
 
vad i helvette ska en app vara bra för?
 
i bästa fall som ett jättejättedåligt program. eller så är det typ en länk.
 
antar att det är program för barn. eller nått. surfplatteskit.
 
haha
 
det följde med ett skitvirus-program (eftersom det inte var gratis. bara en demo)
 
har istället laddat ned avast. och den blockar lite reklam. internet är inte längre 90 procent porr. nu är det 90 procent reklam. istället.
 
wohooo.
 
och ja. det är fortfarande en horribel upplevelse att surfa. trots avast.
 
och det här att man typ MÅSTE ha ett googlekonto för att få använda datorn.
 
vad är det för skit?!
 
jag använder en gmail.
 
inte hotmail. får inte skapa det helt oönskade kontot med min riktiga mail tydligen. 
 
helt värdelöst.
 
jag var missnöjd och formaterade om datorn för att keep it clean. ta bort alla program.
 
jag behöver FYRA saker. inspelningsprogram. en internet surf. ordbehandlare och eventuellt ett bilspel.
 
hur svårt ska det va?!
 
formaterade om och försökte fixa så att det skulle bli så.
 
men NÄE då SPARAR datorn en massa saker och inställninger.
 
vilken skit alltså.
 
det kan ju va bra sen när man tagit bort 90 procent av allt skräp som följde med.
 
men somsagt nu måste jag ju formatera om den igen när jag vet lite mer vad som gäller.
 
alltså bara för att få igång en vanlig dator?
 
ska det behöva ta ett dygn?!
 
JAG ÄR MISSNÖJD.
 
---
 
 
har förövrigt diskat en timme. och lyssnat på goes to hell. och satt i ännu en maskin tvätt.
 
ger upp med att fixa datorn. kör på den här skiten tills nått proffs kommer och fixar allt.
 
ska hitta en skiva att stjälla från herr internet.
 
he i mobilen (som är helt värdelös. man har väl en mobil för att den ska vara jusst mobil. inte med sladd. använder man räcker den typ 6 h. vilket innebär att man måste ha med sig en ständig kabel. och VETA att det finns uttag var 10e meter över hela världen inklusive i skogen)
 
cykla och lyssna för att komma ifrån all den här skiten.
 
JAG HATAR DIG, TEKNIK.
 
eller ni som ligger bakom dessa totalt värdelösa uppfinningar.
 
:D
 
JAG ÄR ARG
 
DRA ÅT HELVETTE!!
 
tur jag får bada imorrn. fast det blir säkert inställt.
 
---
 
jaha. avast blockar firefox även om jag försöker övertala mr. avast att det verkligen INTE är ett virus. upplevde då inte det på förra datorn. så jag binder fast herr avast i ett trädd med munkavle i en minut och Dennis Dator kör igång det.
 
BAH YES ALLTSÅ INGEN REKLAM WHATOSOEVER.
 
FUCK YOU GOOGLE CHROME!!!!
 
(världens enda riktigt farliga virus är google. bara så att du vet.)
 
ok. näst steg.
 
kunna föra över en skiva från Dennis till Samuel "runkbög" Samsung.
 
det går åt helvette.
 
kopplar Samuel via en 8000-kronors kabel till Dennis.
 
dom vägrar prata med varann.
 
idioter.
 
så jag försöker ladda hem ett Samme-program som gjorde att jag kunde lyssna på skivor medans jag cyklar. lite som att ha en mp3spelar fast MKT MKT MKT sämre iom att bateriet tar slut hela tiden på Samuel.
 
fjant.
 
JA!!! iaf så försöker jag ladda hem det ca 11 ggr. nedladdningen stannar alltid typ en bite. byte. ja vad nu det är, innan det blir klart.
 
så igen:
 
jag ger upp.
 
det är aldrig lönt att försöka med nått mer än en gång.
 
funkar det inte då, så är det inte min grejj helt enkelt.
 
typ: fuck it.
 
blir att lyssna på morbid angel under cykelturen igen. som vanligt. men FAN jag saknar två skivor!!!
 
MÅSTE HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
jaaa dom ska jag se till jul.
 
synd det är höst innan. jag hatar hösten. spelar ingenroll *pratar med tant röst* att vi får så fina färger och blablablabla.
 
allting DÖR på hösten.
 
livsglädjen, träden. semestern.
 
allting blir dåligt helt enkelt.
 
då blir man arg. och lyssnar på morbid angel. tar höst redan nu.
 
har inte vart på såhär dåligt humör sen. ja typ innan våren. eller var på lite dåligt humör eftersom jag slösade bort den genom att jobba.
 
så jävla less. och allt är dators fel. död åt dator.
 
det här är hopplöst. tror jag ska ge mig på en våldsfylla och slå sönder lite saker.
 
sånt är roligt.
 
:D
 
fast det är ju inte det. är svinless på att supa.
 
jag ska cykla och bada. jaaa köpa lite kläder kanske.
 
hoppas myrorna har stängt.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0