Kvadratisk cp-bok

Det är utanför mitt andra barndomshem. Ett rött hus ute på landet. Ca en km från havet. Utanför terassen sitter jag och leker med en liten abbessinierunge. Solen skiner, mina föräldrar är där i ögonvrån och håller på med vuxensaker.. Katten håller i en röd vimpel på en pinne som snurrar i vinden. Olyckligtvis vrids framtassen ur led, då vinden plötsligt blir lite väl stark. Oroad, är vad jag blir och hör med morsan vad man bör göra. Kanske den måste till veterinären? Men nej, det är lugnt.
 
För att kolla hur små katter på några månader fungerar i kroppen, låter man den tydligen springa och klättra omkring i en bokhylla (med ganska mkt glapp mellan böckerna). Fungerar det som det ska för dem så springerdom omkring där utan problem ganska länge. (De får inte ge upp och ta sig ur "labyrinten", då är någonting fel och man får lov att ringa the vet). Tricket är hur bokhyllan är ihopsatt. Man ska helst ha den byggd ett helt varv runt en pelare. Såhär; när man har en lägenhet och rummen är ordnade så att man kan springa runt runt (vilket naturligtvis är svinkul!). man släpper "in" katten och låter den klättra runt där. Att den inte får ta sig ut? Alltså man kan se det som att bokyllan är inglasad och katten ska fara omkring som någon form av avancerad turbohamster.
 
Jag pillar dit den och den springer runt. Helt overkligt och väldigt otroligt snabbt. Som att man spelar en film i fastforward. Ser helt sjukt och jag garvar. Hur fan är det där möjligt?!
 
Helt plötsligt befinner jag mig på en strand där en kvadrat är ristad i sanden. Jag springer om kring där och har kul. Det är ett litet barn som ligger och håller på med någonting. Jag kollar in det. Vid närmare titt så visar det sig att strecket i kvadraten egentligen består av skrivna ord. Barnet ligger och läser och förflyttar sig eftersom runt kvadraten av ord. Runt runt. Orden fortsätter lager efter lager runt fyrkanten mitt i på kanske 1 * 1 m. Kanske 50 lager av ord runt runt lite som årsringar på ett fyrkantigt träd. Ganska flummigt. Borde va ord så det räcker till en bok. Åminstone till en novell eller nått. Skitsamma. Kollar lite närmare. Barnet läser väldigt snabbt! Jag blir lite intresserad och lägger mig ner. Noga att inte sudda ut orden. Ni vet kanske hur det är att läsa i en dröm. Det går som inte riktigt. Orden ändras hela tiden. Samma mening är aldrig likadan om man läser om den. Iaf barnet i kan-läsa-ålder rör sig runt runt. Snabbt. (Runt-runt is the shit.).
 
Hur jag förstår det hela, är såhär: Jag hör som vad barnet förstår av texten. Som musik. Jag läser med men är inte alls lika snabb. Men jag upplever det alltså som pianomusik lite gran. Orden jag läser låter som basklaven och barnet läser "där uppe". Men det är alltså ord. En väldigt flummig bok. Det här är alltså hur kul som helst och låter bra. Och jag kommer på vad det är för "bok"! Jag spelar bas och barnet gitarr (låter det iaf som). Och jag tänker som: "ja! det här känner jag igen! hmmmm det är det här.. Ja det här jamsolot richie blackmore gör på den där gamla VHS-kassetten jag köpte i GBG för hundra år sedan! Svinbra affär. Man kunde få tag på hur svårfåpåtagliga konserter som helst. Tror det var före Jewtube-tiden. Och före DVD-tiden. Skitsamma. Det är alltså ett improviserat (!) gitarrsolo som går väldigt snabbt och jag läser basen (typ vart 4e ord i boken eller så).
 
----
 
Jag vaknar. Har länge försökt komma ihåg drömmar nu på slutet av nån anledning. Livet hänger som ihop på ett bra sett nu. Det ena leder till det andra i en kedja som totally makes sense. Stod och duschade och kom ihåg den rätt originella kvadraten i sanden. och tänkte mer tillbaks och mertillbaks. och kom till katten innan jag fick lov att gå ur duschen och käka frukost.
 
:D
 
Det här hände för en dryg vecka sedan. En måndag morgon. Skrev ned den. Det är mkt enklare att bara tänka händelseförloppet. Det tar typ 15 sekunder. Men att beskriva det när det är sådär flummigt är väldigt svårt.
 
Hoppas på mer sånt!
 
Bara 5 veckor kvar nu! Sedan är jag fri. att leva på akassa, 7 tusen i månaden. haha. det är mindre än vad jag hadde ut i socialbidrag jag hade för typ 6 år sedan. :D
 
Utmaning. Problem. Sak samma. övar nu. har haft 1000 spänn att leva på i två veckar. är fan tight. som tur är har jag lite pengar undan stoppade. vilka lär behövas. akassa för första gången blir nog ett gissel. har haft ett bra tag (typ ett halvår) på mig att söka jobb. vad kan jag säga. det har inte blitt av! haha. har iaf ett cv. med nackdelen: GLAPP. tur jag har svar på tal. och ändå; vadå? jag jobbar heltid har itne haft tid att söka jobb. ska tänka ordentligt en månad efter nyår vart jag skall ta vägen.. har som lön en månad i efterskott eftersom det vart en timanställning. så jag blir "ledig i januari och får ut sissta lönen den 27e den månaden. dessutom har jag ut lite mer pengar eftersom jag inte haft nån semester under året. så då ska jag fan ha ledigt! börja skriva lite musik. Sen i februari ska jag ta tag i "framtiden". så får det bli. ändå nice!
 
pengarna jag har undanstoppade tänker jag fan itne använda till överlevnad. de ska gå till ett (kom jag på här idagarna. ska fan ha ett!) mc-körkort.
 
fan vad kul. det är nått jag ska försöka fixa under nästa år alltså.
 
så jävla kul att ha till sommaren. förhoppningsvis räcker åxå lite pengar till ett tandläkarbesök. lär inte bli billigt då jag inte vart där på över 10 år. av ekonomiska skäl. och att jag aldrig haft hål tidigare. käkar aldrig godis och dricker undvikningsvis läsk. och mat med socker i överhuvudtaget. det här gör jag inte för att plåga mig själv. jag gillar bara inte sånt. och jag MÅSTE FAN! va snål. haha. ändå värt det. käkar man inte godis på typ 3 år så blir det billigare hos tandläkarn helt enkelt. åsså kan man lägga pengarna på öl och snus istället som är överlägset slisk. alla gånger. :D säckert ungefär lika onyttigt åxå. eller lite onyttigare, men det ger mer! berikar ens liv mer. haha
 
Ja vad annars. Första helgen på länge jag inte har vart uppbokad på saker. har stängt av mobilen vänt alla klockor bakofram. gissar att den är nånting efter lunch nu. sen börjar det bli mörkt kring klockan tre. kaffe snus och (nu kommer det här svinhärliga, med kedjan av sammanhang. som utanför verkligheten. mer idévärlden och den som är mkt bättre än det man ser och gör. musikvärlden.
 
Igår satt jag och surfade och läste säkert av en slump om niclas frisk. kanske en av de inom musik jag ser mest upp till. med typ devin townsend, kai hansen och typ alice cooper. :)
 
Kom ihåg vafan: a camp skivan (!! med nina persson) var väl rätt bra när den kom?
 
tusen ggr bättre idag! :D hörde på lite intervjuer med han från radio som finns lagrade på the interwebs. killen är ju asskön och flummig. halvstammar och gillar att sitta i sin rabatt och lyssna på fåglar typ. :D
 
ja iaf. jag upptäckte ju att de fanns en ännu gamlare första skiva. så den lyssnade jag på (tog jusst slut). ganska värdelöst att skriva och lyssna samtidigt. för egentligen har jag ju inte hört på musiken. märkte bara att den tog slut. det här med att göra en sak i taget är underskattat.
 
man missar som det bästa med saker om man gör dem sammtidigt som andra. blir som en gröt. låter typ strapping young lad. :D haha
 
ööh. hmm. ja. det har jag gjort. hur bra somhelst.
 
vad ska jag göra nu. är klar. tänkte spela gitarr. men, det tar emot. jag behöver inte göra nått. det är så ledigt det kan bli.
 
lyssna lite på graveyard, fundera på frukost. här är det som slut i kylskåpet. hur mkt har jag per dag? 50 spänn.
 
blir snus och ris.
 
:D
 
och en promenix.
 
awesome!
 
hejdå
 
 


Kommentarer
fredrik

Klart att du ska ha ett mc-körkort.

Själv brottas jag med egna problem. Men de är lite lindrigare nu för tiden. Inte lika dryga som då idioten fanns i min närhet. 8)

Allt bra annars? :D

2012-11-20 @ 20:53:25
URL: http://fredrik-d.blogspot.com
joy

Jo det är bra, tack. Jag funderar på att snacka med F.A om det finns möjlighet att diska litegran nästa år. eller laga mat nånting. vore kul

men det är lite som körkort. ska jag ta det igen? då gör jag hellre nått nyare, typ motorcykel.

annars

Skönt med brottning, när man har övertag! :D

2012-12-01 @ 18:31:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0