Haaej

 
 
..pojken
 
Lördag är min bästa dag för tillfället!
 
kaffe upp och spela gitarr och morgonpromenad. Ser jämt framemot det hela veckan! Idag är det ändå bra väder dessutom!
 
Börjar va riktigt jävla bra igen om jag får säga det själv. 
 
Får jag säga själv säga det?
 
:D
 
det
 
Har idéer på ca tre låtar. ska bara spela ett par lördagar till tills det går att spela som det skas. då ska jag demoa dem. en låter som stewen wilsons glada låtar. en låter som såndär dålig åttitalsgitarrmusik som inte är till för att lyssnas på. typ steve vai, satriani (fast bättre, ni skulle bara höra hur mkt!! lätt trippelt så bra. från helt värdelöst till typ nästan bra.). ja sån musik som bara är till för att spelas. kan inte förstå hur nån kan vara intresserad av gitarrmusik! bara sånna som vill spela gitarr. fast jag gillar att lyssna på det jag spelar väldigt mkt. hellre när jag spelar än när det är inspelat. fast då kan man ju ha så många gitarrer samtidigt så det kan vara kul att pyssla med. lite som att fläta såna här vänskapsband man gjorde som palt.
 
den tredje och bästa är en dödsig såklart. roligast 
 
haha
 
trumvirvel*
 
varför. inte för att detärlättFÖRATTDETÄRSVÅRT!!!
 
:D :D: D
 
gärna att jag håller mig nykter nån månad till bara. annars har jag inte tid! Men problemet när jag är i writing mode är bara att mina kompisar börja hysa agg mot mig!!
 
vadå JAG HAR INTE TID MED ER!!!
 
återkommer i gammal god alkisstil på ett par månader. fast då åker vi ju till dieland!
 
La mina vantar på nya (rise of the) entombedraider igår! MAN jag var hooked på en gång! satt i typ 5 h bara sådär. sjukt bra. lika imponerande som när de första kom. och undrar om man förstog då hur snygga spelen egentligen skulle bli? Iaf det är en kurva som måste accelerera för man höjer kraven lite snabbare för hur tekniken bör utvecklas än den verkligen gör. tror det går för långsamt för att folk jobbar för mkt. och leker för lite. lek och låtsas att det är jobb. fast tvärtom. haha
 
evigt tacksam för uppfinningen dataspel ändå! Bara den här grejjen. ok i kring åttitalsskifter: kolla in det här: Man får misslyckas. TILL OCH MED dö! och ändå fortsätta leva. bah! åh som verkligheten egentligen är! :D
 
flera gånger.
 
fast man glömt.
 
Jag önskar mig inte ett extraliv i födelsedagspresent jag önskar mig ett continue.
 
 
 
nåja! går även (ja min roligaste hobby är ändå att sova! blir alltid barnsligt lycklig när det närmar sig läggdags! typ ba härda igenom en dag för att OMG OMG OMG snart får jag sova! spelar ingen roll vad som hänt under dan. släpper ALLT typ en timme innan. gör mina preparations and off we go!)
 
är ganska bra på det hittils. funderar på att quitta mitt daytimejobb snart för att satsa fullt ut på att sova.
 
snart så. går en kurs nu i det den här terminen!
 
:D
 
så ja.
 
det är roligast iaf.
 
sen ja gitarr har blitt kul igen. viljan kommer från solen.
 
som kikar fram. måste ut snart!
 
iaf för mig har jag svårt att se samband för hur bra dagen blir efter hur man sovit. man måste ju göra olika saker för att få ut det bästa av dagen efter hur kvalitativ sömnen. sen det här med hur länge man sover har jag lärt mig inte alls är så viktigt som man tror. det är mer effektiviteten!
 
ja. men det är ju bara det rent praktiska. förfina sina tools så att säga. det är själva när man sover som är grejjen. där börjar det riktiga för proffsen.
 
--
 
vad mer öron tipsar som vanligt om bra svensk rock. lyssnar på lugnet nu. låter bra. sjukt mkt bra svenska sångare nuförtiden har jag märkt. kul!
 
eller bra musiker överlag. kan tycka att de inte uttnyttjar talangerna sina på ett konstruktivt sätt många ggr. men å andra de första par åren/skivorna handlar väl som mest på att lära sig spela. framträda. tycker framtiden ser ljus ut för musik!
 
inte för att musik kommer bli Stort igen på samma sätt som förut, men vadå alltid mysigare med underground. vad som behöver komma tillbaka är att folk tjänar pengar på att spela.
 
vafan sätt hårt mot hårt ta inte ett gig om du inte får mer betalt än bartendern.
 
vill ni ha underhållning eller inte?
 
bra att det är dyrare att gå på konsert nuförtiden iaf.
 
---
 
det är en massa mer viktigt jag ville få sagt här.
 
återkommer!
 
/ Stivie Haejl
 
 
haha
 
apropå sånna där;
 
Det var ju det sjukaste i grannsämja jag vart med om hittils. min granne ulf fick en semielektrisk gitarr NEDKÖRD i sitt brevinkast för nån helg sen.
 
hahahaha
 
:D
 
polisen knackade på och kollade om jag märktuppnå oväsen. jag lyssnade på musik så hade inte hört nått. men nån psychobitch hade alltså nästintill slagit sönder uffes dörr och det är fortfarande jack i den med typ blod. och hahaha
 
ja ni kan tänka er hur gitarren såg ut. gick inte riktigt igenom inkastet.
 
hahaha
 
ändå kul med brev!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0