he he

JA!
 
Det är tisdag idag!
 
Hade hoppats på måndag, men tisdag funkar utmärkt dä mä!
 
Får städa lägenheten nästa månad istället.
 
...
 
Funderat lite på språk. 
 
väldigt många männishor tycks ha allmänna förväntningar.  
 
KRAV på andra medmänniskor.
 
(ytterst främmande livshållning för min igen del. förshöker förshtå den, därför! :) ba för att ha nått kul å göra!!)
 
:D
 
vill man ha nått gjort gör man det!
 
är det omöjligt kan man väl lite generat be nån annan. typ.
 
ställa krav. haha.
 
ALLTSÅ är man en sån som ställer krav, delegerar uppgifter till höger och vänster så inn...
 
ja det är att fullkomligt inkompententförklara sig själv jueh!
 
visst?
 
det är väl vad en chef är. HEJ JAG KAN INGET. HJÄLP MIG! GÖR DET ÅT MIG !
 
DET MED!
 
GÖR DET!
 
DU SKULLE ALDRIG KLARA DET JAG GÖR
 
:)
....
 
 
jaja där har vi iaf kvaliten på en chef som t.ex ställer "svenska som krav".
 
ja vissa arbetsplatser tycks fortfarande ha det.
 
det är enklare att jobba om alla kan alla språk som talas på platsen.
 
Men har vi t.ex väldigt mkt folk från somalia här och arbetar med oss. ja då är det ett minns lika stort krav vi bör ställa på oss själv att vi lär oss deras språk innan vi börjar samarbeta ordentligt.
 
man kan inte ställa krav utan motkrav!
 
haha. såhär:
 
*chef*. ALDRIG att du får jobba under mig förrs du kan svenska.
 
-ALDRIG i helvette att jag nånsin tänker jobba under dig förrnsh du lärt dig mitt!
 
:D
 
alla med?
 
så där SKA det va!
 
.
ja. menar. det är djävligt oförshämt!
 
:D
 
haha. nä jag orkar inte utarbeta det här mer än så.
 
krav hit och dit. språk.
 
iaf
 
 
...
 
 
 
kritik?
 
 
gör det bättre shälv då!
 
 
:)
 
Ska fixa nytt pass nu (nej ska inte sharter... funderar på att åka till ett land vars stavelse uttalas som Tjetjenien! fast det får inte stavas med T.J (det gör bara turbojugend!!!)
 
hahaha
 
ser framemot kursstart imorrn och massa annat meh!
 
---
 

Ändå smart! vårt språk är shukt ologiskt!

 

Nytt projekt på g: förenkla stavningen av svenska ord!
Från och med nu kommer ljud som låter 'sk' i skidor och 'sch' i tusch stavas med sh, alltså shidor och tush. Alla ljud som låter som 'tj' i tja och 'ch' i check stavas med 'tj', alltså tja och tjeck. Smart va? Om alla hakar på kommer det inte ta många år innan det kommer in i SAOL och svenskan blir något lättare att förstå sig på smile emoticon

Några exempel:
Shnitzel
Shukhus
Shef
Tjiosk
Matjo (eller kanske mattjo)
Tjöpa

Unlike ·  · 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0