jamensättaihop låtfan + mängda kort!!

YAY! nu rullar det.
 
Förra helgen splittade jag och Morgan (igenkänd från bl.a Hate Ammo, Slutstation Tjernobyl, Naglfar, Prince of Europe, Bone Gnawer & Auberon (vi!) m.fl) en låda vin och körde bilspel i värsta stolen!!! :D alltså ett riktigt raceroom. sjukt kul,
 
 
 
ja vi råkade i samma veva även sätta ihop Laleh-covern och spela in den slaskigt. riktigt spelade trummor och allt! Har ingen aning om hur det blev men han ska väl skicka låten snart efter vad jag förmodar vara nalta städning av den.
 
Spännande. det blev inte alls hur vi hade tänkt det! Var iaf riktigt kul. sitta och riffa tillsammans like the old days och se vars det hamnar bah!
 
Ja. 24timmars partyn tenderar det oftast bli när vi jobbar. all in a haze, som de proffs vi är. har man tur imponerar man på sig själv. who knows, and who cares. vi har kul; det är allt! går lekande lätt
 
och ja, festandet, blev igen sjuk på köpet och känt mig som en blobb hela veckan. inte särskilt hälsosamt, men så här har vi alltid jobbat. haha
 
Allt jag skrivt på sistone har bara skett på olaglig väg. antingen smitit från förra (haha) jobbet och skrivit på arbetstid eller som sjukskriven. :D
 
annars går det inte. man kan inte sätta sig på beställning och skriva. musik handlar om att skapa kaos och oreda isamhället. tar ingen illa upp är det ovärt. är det inget fuckyou är det inte musik.
 
 
allt gärna med ett förargelseväckande utséende.
 
Det här blir nog ändå bra i slutändan!
 
---
 
vad jag är mest inspirerad musikaliskt av för tillfället är nog alanis morissette och queens of the stonehenge (har dom dååååligt gitarrljud?!!)
 
tänk dig en riktig tant på sång!
 
vet inte vad jag ska göra av låtarna bara. men sätta ihop nytt band känns fräshast. några har visat VISST intresse! Har alltid sett auberon som morgan/degens band. degen text och idéer morgan musik. jag som krydda.
 
:D
 
ja och själv skriver jag och spelar in och håller på och se vart det hamnar. nån låt kanske hamnar i det facket, den här vändan.
 
ja det ser man. axl är här och spelar in lite nu och då så jag får chansen att öva lite som engineer, åxå i:
 
Joynathan's Fiskparadis Audio:
 
 
 
King Joynathan:
 
 
 
 
skulle vilja jobba med en riktig producent nån gång!
 
Auberons arbetssätt har oftast vart smidigt. eftersom vi bara är 3 medlemmar. jobbar två och två och den tredje får komma med åsikter. utslagsröst så att säga och det blir ibland ganska bra. 
 
lika ofta slagsmål!
 
:D
 
det är skönt med stryk. bögstryk.
 
---
 
För lite namedropping var han som mixade metallicas svarta album öppen för att göra en mix av låten stars (KLICKA, CP!) med förra bandet jag var med i; Crowdburn.
 
Det var inte tvärgratis + att gruppen redan började vara väldigt instabil vid det laget, så vi röstade ner det tror jag.
 
antagligen väldigt dumt beslut.
 
haha.
 
Är inte så intresserad av sånt där. andy sniep tror jag han heter eller nått.
 
:)
 
Det koolaste jag fått höra däremot var att Fredrik THordendahl från meshuggah gillade skivan! och tyckte vi spelade bra! :D
 
Ändå koolt!
 
Livet är inte så dumt ibland.
 
magnus bettnér spelade låten burning crowd i radio nån gång.
 
och skrillexlåten var ju större än bruce spreengsteens. haha
 
hoppas choffe har nya låtar på g. eller gör nått coolt med ... hellbound! :D
 
ja! dom hade ju släppt en singel!
 
måste jag gå in på facebook nu?
 
nä det gör jag bara när jag är full.
 
:D
 
jaja. BUY A FUCKING CROWDBURN T-SHIRT ELLER NÅTT! ÖRON BEHÖVER PIZZA!!!
 
...
 
jaja och förkylningen börjar släppa. kikade lite hockey, käkade godis och hejjade på jesus igår med axl.
 
 
 
köpte kläder idag istället för att bli full.
 
har redan sommarstilen bestämd!
 
:D
 
det går inte att städa hemma. 
 
JAG VILL INT!!!!!!!!!!
 
 
 
 
 
 Jusstja var även 80-procent eclipse ju över Teg för ett tag sen! KOLSVART!!!
 
 
 
 Sedan har jag hunnit grilla korv med våran sångare Fredrik Degerström & hans festmö Emma!
 
 
 
och jaaa! king förfesten till house of metal med min käre barndomskompis Albin med tillskottet Oskar:
 
 
 
 
Albins skeptiske tvillingbror Alfred & jag i somras:
 
 
 Hade mitt första band med dom två. vi var typ i 11årsåldern tror jag.  :)
 
-----
 
och bra saker på gång. nytt jobb som inte är lika fysiskt krävande. då kan man kanske börja orka arbeta på musik även på vardagskvällar. vilket skulle påskynda skivprocessen med ca 348 procent!!
 
Semestern vet jag inte när/vad det blir men åka till gröteborg och se foo fighters är iaf bestämt. hälsa på lite folk där.
 
och klaffar allt så kan jag köra bil oxå i sommar. överrallt! helt random och se vars man hamnar. sova i den. om inte i år, så garanterat nästa!
 
det har jag saknat som fan.
 
ja. jag gillar att köra fort!!!
 
haha
 
så ja. all good.
 
mkt värme
 
// Fjodor von Fjääril & Martina Heidegger
 
 
---
 
aaah när jag ändå är i farten kan jag bju på lite fler:
 
 
 
Av en slump blev jag besatt av my little ponys i fjol. skaffade en sån här på U bajj U festevalen laleh spelade på: 
 
 
ändå hög himmel!
 
 
även i fjol. hemkommen från oslo tror jag:
 
 
Köpte en mobil man kan ta kort på sig själv med. jag gillar mitt utséende!
 
 
totalt jävla mörker
 
 
Blir man inte lycklig av att vakna med sån här snusfläck vet jag inte vad man blir det av!
 
 
För övrigt lyssnas här på Andrew Lloyd Webber's Jesus Christ Superstar. originalskivan från 70' med Ian Gillan på sång. :)
 
ha det bäst
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0