happyhappy

Det här är en sån här magiskt dag!
 
Typ igår och den här är LÄTT bäst sen i somras!
 
Om man kan definiera lycka så är det bara det här ändå onämnbara (i en icke lovecraftians way ahha)
 
--
 
Tog mig tid att fixa i lägenheten igår. Möblemang och finlir är min grejj.
 
Inte perfekt. behöver köpa massa saker. och stora rum är fan omöjliga, egentligen!
 
menmen. ändå halvnöjd. relativt städat åxå. studiorummet börjar ta sig. sovrummet trivs jag egentligen inte i. svart. säng. är väl vad som behövs.funktionellt. funderar på sambogrejjen, igen. hmm
 
vardags nu är bra. har fått till högtalarna så man verkligen kan lyssna och så att det synkar med tv'n och shit. dessutom kan jag se film nu där. på ett tillfredsställande sätt haha
 
ehrm.
 
ja.
 
mellanraderna är inte estetiskt. det är bara tiden emellan när jag formulerar nästa mening. nån form av asocierande. framåtgående. -
 
menmen. nu har jag en riktning. choffe ska komma hit och fixa ihop studiogrejjerna så jag kan börja spela in. har en JÄVLA massa gammalt som MÅSTE dokumenteras. sen har jag lite nya idéer redan på två dagar. spela in bara en enkel grundidé och sen spåna och arrangera. mitt mål är att göra en lång låt. en singel. lite som I med meshuggah. eller sol niger. fast HELT annan musik såklart. eller crimson idol.
 
måste få igång ordbehandlaren bara och få ihop konceptet. halvdimmig idé jag haft i säkert 15 år.
 
kan tänka mig att det är nått jag kan jobba på under kanske en 10-års period. bara för jobbandets skull. har jag tur tar det bara nån månad. så man får tid med annat åxå!
 
ahheeeowr.
 
jamen. som sagt så här bra var det länge sen jag mådde. alkohol är nog ändå ett problem. 1 månad utan blir lught. och spännande att gå ut, utan och så. funderar på lättöl eller inget. förmodligen inget. lättöl? what's the point. eller det jättemogna "ett glas vin" (hahaha anna har ändå bäst vinglas! rymmer en halv flaska!! :D :D :D)
 
eller gå ut och "ta en öl". utterly pointless. i min värld.
 
sen efter den här månaden vore det kul att bara supa sig redlös en helg varje månad. bara vid större tillfällen typ konserter.
 
JAAAA! har redan bokat in mig på meshuggah. dit är det bara att gå. man känner ändå alla som går dit. sen At the Gates (!!!!!!) på Hom. funderar på ha förfest där kanske (ska ha EN fest här oxå i höst är det tänkt. man får komma om man har mustasch. eller gillar foo fighters. eller om man bara är tuff. senaste festerna (har väldigt sällan. mest jobbigt) har vart totalt out of hand!!! sisst satt jag bara helt knäckt kvar i mörkret, höll mig för pannan och drack under ett dygn upp alla slattar, som det proffs jag är.
 
men nae. alkohol är ändå redan ett problem. suger bara musten ur en. får svårare att sluta nuförtiden. alltså jag har supit väldigt mkt mer tidigare. haha. var full en hel sommar när jag var kring 22 eller nått. ÅH NEJ att alla anteckningar från den är borta! totalt vansinniga grejjer hände hela tiden. nakenäventyret.kristianiaresan.göteborg. Men jag minns nästan allt! iaf det roliga. sen kraschen på hösten var mindre roligt. nu klarar jag MAX en vecka. sen går det bara inte mer! alltså det går bokstavligen inte att få i sig! sissta dagarna funkar sprit bara som medicin. dricker i regel bara folköl. är full på ett sexpack. ahja. om äventyr: måste bli bättre på att dokumentera saker. Förhoppningsvis kan jag spara den här hårddisken väldigt länge.
 
Det här är vad jag förknippar med konserter. sen ska jag och jenny på thåström. och förhoppningsvis lyckas jag styra upp att se morbid angel i oslo med matilda. men allt måste man ju inte planera. även om man kan slappna av på ett annat sätt. ha en massa milstolpar att se framemot och liknande. nått typ. eftersom jag aldrig är ledig under the holidays.. DET HÄR BLIR MKT BÄTTRE HOLYDAYS!
 
:D
 
och så. tror inte jag kommer göra så mkt nästa semester. förhoppningsvis vara i full gång med allt det här då så jag får vara i en bättre värld (min egen skapade mkt VERKLIGARE värld!) än den här. :D
 
...
 
idag ja. ALL den där texten sprang bara från att jag skrev om hur jag sov inatt. (eller vänta! det har jag inte gjort än. haha bara tänkt det. tomejto/tomaato. en liten parantes är det hursomhaver.
 
sen (efter vad?!?!? jusst det. det här är mkt en övning i närminne. eller alla form av minnen.) drack jag kaffe, duschade. lepran/lesran/arselet är lite bättre. bara några bölder/kluster av finnar/ kvar som gör ONT. haha alltså HELA min näsa är en finne. totalt röd. och jag skojjar inte att jag har räknat 23 (!!!!!!) stycken såna här vita jättemumsiga varprickar. horribelt. ska märka skillnad av antibiotika verkningarna om tidigast nån vecka till eller så. men det börjar ändå flagna och ramla av. byta ut lite skämd hud bara. haha jag är ett MONSTER. men det är egentligen inte mitt problem så länge det inte gör ont och jag undviker speglar. att andra tittar konstigt och utforskande på en med viss avsmak, vänjer man sig vid. :D
 
ja. sen spelade jag lite gitarr. det roliga är att det KOMMER nya saker nu. så har det inte vart på länge. gjorde felet att upprepa och komma ihåg tidigare saker bara för att upptäcka frustrationen att fingrarna är gamla och typ vägrar göra det jag befaller dem! idiotfingrar!
 
men nu har jag tappat into it. kranen öppnad. kanalisering är väl vad det är. man blir ett medium av DET ONÄMNBARA (denna gång in a lovecraftian way!) stället allt kommer ifrån. att vara jävulens verktyg! :D
 
--
 
drog ned på stan och storhandlade! :D :D :D handla mat är den enda shoppingen jag vekligen älskar! lite jobbigare blir nästa tur. då ska jag köpa ljudkort. alltså musiknördshandling i affärer är alltid en pers. nästan värre än att handla tvspel. (JA! SKIVMÄSSA PÅ SÖNDAG!!) handla på nätet är fortfarande inget jag har mkt till övers för. bara att betala räkningar känns typ som att små vättar kryper in i lägenheten och typ våldför sig på katten eller nått. EXAKT så. hahaha
 
nämen allvarligt den där basen jag beställde. vilken katastrof den var! tur jag kan med lite att meka med dem nu, tack vara scentekniker jobbet jag hade!
 
ja. så här skall lagas mat i lugn och ro ikväll. vad, är hemligt! och det är bara till MIG!!!
 
haha var det tråkigt med alla hemliga recept man gjorde när man var barn? plocka bär och baka och sånt. har testat baka lite för några år sen. ändå inte lika kul. för det är så mkt annat man ska göra hela tiden. blir lite svårare att snöa in sig på saker och göra dem ordentligt och SERIÖST, som vuxen.
 
bra väder ute. ser framemot ivarjefall promenad 2 med musik. freak kitchen är fortfarande lika bra. den jag första jag verkligen gillat sen Move. alltså inte jättemånga bra låtar. men de bra är bäst! måste köpa nya lurar.
 
och grejjer till lägenheten. men nån måtta får det va. har ju en massa helger framö...
 
OCH DÄR KOMMER MARTINAS FÖRSTA SPYA (väntar in de påföljande fem. på olika, spännande ställen. helst så svårtillgängliga-att-torka-upp som möjligt, THANK YOU VERY MUCH. dämn you leprechauns!)
 
...ver till sånt här utan allt infernaliskt supande.
 
och ja. här är jag. och har haft så jävla kul skrivandes det här.
 
bara så jag aldrig glömmer den här dan!  :D
 
nu, frukost!
 
tvsp...dataspel och ja. vi får se. kanske handlar nån annan dag.
 
herregud vilka upprepningar. det blir så om man tänker för länge/iställer för läser! (haha) MELLAN RADERNA!
 
men vem bryr sig: anything goes
 
 
 
 
 
SIEG HAEJK
 
 
 
--------------------------------
 
haha!
 
det var inte vättar!!!
 
det var martina som sniffade sig till köttfärsförpackningen (NÄ NU VET DU VAD!!!) och tuggade sig igenom den och käkade (upp hälften!) tills hon kräktes!
 
nice med intrampad köttfärs på mattan. hon åt säkert lite matta åxå.
 
hahaha ändå hetsätning!!!
 
.
 
det blir finsk lakrits, kaffe och mentholcigarreter till frukost.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0