lägesrapport: jul

Har vart bra hittils i år.
 
Snappsade oss till vansinne och hade det bra i måndags, jag o axl.
 
död tisdag. jobbade igår. for sen upp till mors o fars och käkade blöta och skinka.
 
det var standarden när jag var ung:
 
snapps & blöta till frukost på julfton!
 
resten av vad som brukar dukas fram är fortfarande av föga av intresse.
 
.
 
julklappar la vi ned när vi barn slutade tro på tomten. och framför allt kommersen.
 
.
 
Ja, det var trevligt i år, ändå!
 
(förra var sitta ensam hemma med varmkorv och folköl. med regn och rusk utanför. ändå typ det bästa jag vet!!)
 
:D
 
nu blev det en finvirre och höra hur läget är med resterande släkt och så.
 
2 kusiner har iaf barn nu.
 
så det är helt klart att jag slipper!
 
:D
 
halvkineser och columbianare.
 
mäktigt!
 
.
 
men jag är ändå alltid så trött och på dåligt humör efter att ha jobbat.
 
så ska man va efter en dags arbete: totalt fysiskt och mentalt nedbruten.
 
att verkligen känna att man slösat bort ännu en dag!
 
vilja bara va lämnad i fred och ligga och dega ända tills man får sova. (vilket jag mest av allt ville istället för jul)
 
upprepa proceduren 300 gånger... per år. i bara... typ 40 år eller nått.
 
sen slipper man det åxå!!!
 
:D :D :D :D :D
 
den går snabbare och snabbare, tiden!

det är bra.
 
med slik positiv grundinställning kommer det hela va över rätt snart!
 
ba å bit ihop tills dess!
 
:D
 
nä. livet är great. på morgonen. fram till lunch. resten av dygnet skulle jag gärna sova bort.
 
:)
 
..
 
vad mer. jo tänkte på massa bra saker imorse.
 
som jag egentligen tänk skriva om.
 
men har glömt nu.
 
JOOOO!!!!
 
i helgen spelar trummisen från förra bandet jag var med i, med sitt nya band.... med sångaren som sjöng lite i mitt nuvarande band.... innan jag spelade med mitt förra band!!
 
:D
 
3 av medlemmarna av det har jag fått se spela i nya konstellationer, vilket alltid gör mig glad!

bara jag och paprik kvar nu.
 
fast det är tveksamt om jag kommer göra det igen.
 
har inte tid.
 
--
 
har ju fullt upp med att - på alla sätt möjliga! - vara konstant knäckt dagarna i ända!
 
:D
 
tar jag ledigt kanske.
 
eller sluta va social HELT.
 
eller fixar det där huset i portugal
 
.
 
ändå fler anledningar för att INTE göra!
 
---
 
men lördag (eller var det fredag?) blir awesome!
 
älskar den musikaliska inaveln här i byn!
 
en enda stor super gay family.
 
idag vette fan.
 
solen är inte ens uppe.
 
om man skulle ta och jobba lite mer kanske
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0