Mix, spioneri & afrika

Hörde nyss att umeå kommun har folk anställda för spionage. De befinner sig på arbetsplatser och spionerar för att hitta anledningar till att avskeda folk.
 
Ptja. what dojja know
 
---
 
För övrigt är det bara en låt kvar för mixningen av crowdburn skivan + lite finslipningar!
 
:D
 
 
Ronnie från Hate Ammo längstfram (fast ändå) bakom spakarna.
 
 
helt apropå allting sägs Auborreon kanske har ett gig på gång....
 
.....i Algeriet!!
 
:D
 
Vågar man det? är det inte bara trasiga hus, inget vatten att dricka och typ massa fattiga och farliga helt svarta människor med k-pistar där? revolutioner och shit?
 
Om det är i afrika (som det är. nånstans i den världsdelen. INTE LANDET, cp. Dom har massa småländer där i man inte kan namnen på eller vet vars de ligger precis som staterna i USA. USA är dessutom bara en liten nordlig del av amerika som huvudsakligen består av.... det där landet sydamerica och canada (som inte består av stater? GEeee. ingen barnlek) Ja, jag tror iaf det är massa oroligheter där, runtom där spelningen är.
 
Det finns 3 föreställningar jag har om afrika: 1 primitiva städer med krig eller iaf oroligheter. 2 primitivare, coolare ställen med hyddor och schamaaner i djungeln. 3 rika, civilizerade städer utan krig där det är mkt vita människor. eller ja. det är mkt; bah öken, åxå.
 
 (osså kommer man där och spelar djävulsrock!)
 
förutom det så vet jag att det på många ställen är en väldig status med att äga mkt får/kameler där uppe till höger i afrika.
 
 helt allvarligt. det är allt jag vet typ!. man får ju inte lära sig nått om afrikansk historia i skolan. Inte ens om man läser historia A på universitet (haha). Man får bara irriterade "vet inte varför det inte ingår i kursplanen" från föreläsarna när man frågar. helt sjukt då det är därifrån vi kommer. där de första civilisationerna startade (typ) etc.
 
ok. alltså det där var INTE fördomar det är vad folk berättar helt seriöst och hur det ser ut på nyheterna. Tror dock spelningen är på nån av de "normalare" ställena längs kusterna där det bor mkt vita. kanske åtminstone 20 procent? precis som muslimer i sverige. hahaha
 
 Om folket där vet jag en hel del:
 
För jag har jobbat med en afrikan en gång, som växt upp där ganska långt uppåt efter kusten i högra delen av afrika. han var rätt så trevlig och det gick att kommunicera ganska bra. Det var roligare och mer givande än att prata med nån som bara pratar exakt samma språk som en själv hela tiden. Han kunde typ mitt svinbra, jämfört med vad jag kunde av hans (typ inget) vilket fick mig att känna mig lite underlägsen, menmen. han var iaf så väldigt stolt när han nämde siffran av hur många djur han ägde (undra om det inte var getter?)!  Sen var han religiös och bad en halvtimme om dan. HAN sa iaf att allt var mkt bättre där och skulle lätt åka tillbax om det inte var krig och pirater överallt. Men seriös stoltheten att räkna upp de där 300 getterna eller vad det var? well. vad har jag att komma med. 4 elgitarrer/basar? en get är obviously värd mer än en gitarr. jag menar en leksak av trä till skillnad mot goats - the bringers of life! pengar är bara siffror och värdelösa innan man köpt getter för dem. så ja - jag fick väl så att jag teg dåh.
 
  
Så sammanfattning: vad jag vet är att folk där precis som folk är mest, men hur det är att vara där vet jag absolut ingenting om. Tror dom vill ha demokrati fast det motarbetas av länder/personer som är rika. Så de är iaf säkert arga och våldsamma med all rätt. (som det ser ut på tv) om dom nu är det. säkert inte alla. vissa tycker säkert det ändå är king att ha det kässt. Det är synd om dom. För vi har haft dom som slavar och skäms över det fortfarande. försöker typ kompensera det genom att bomba fram demokrati nu eller nått.
 
ja det där var bara spånerier. i have nooooo ideah. eller jo, en massa uppenbart dåliga och inte särskilt genomtänkt! ahha :D  man måste ju börja nånstans. jag låtsas iaf inte veta nått.
 
Det jag är beredd på är att det kommer att vara lite grann som paradiset, till utséendet. bara man håller sig från städerna. hoppas spelningen är på vischan.
 
fast det skulle ju kunna vara helt fördjävligt åxå, om algeriet visar sig ligga i en öken. Norra afrika måste det vara iaf. vem har råd att åka typ till södra, eller ens typ till kilimanjaro mitt i??
 
(visste inte ens att det världsberömda berget befann sig i afrika förrens typ 2 år sen, då ett rikt as jag känner berättat att han vart där)
 
.. jaja, ändå spännande!
 
vi får väl se!!
 
som om jag tror det kommer hända ändå...
 
...
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
fredrik

AFRIKA!

Det kommer nog att gå åt helvete. Men jag arbetar på det. :D

2012-10-13 @ 11:43:21
URL: http://fredrik-d.blogspot.com
jöjj

ändå bra plan! :D

2012-10-18 @ 04:15:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0