yey! back to music

Som tur var helvände humöret upp till extra bra igår kväll!
 
satt mest och inte tänkte nån timme, för att bli klar.
 
Har lyssnat svinigt mkt på alanis morrisette senaste året.
 
går alltid tillbaks till musik som jag lyssnat på under perioder.
 
--
 
(i mina sena tonår var nog hon och björk bland de största, för mig. förutom kai hansen förstås!)
 
:D
 
sen går man över till nått annat)
 
har alltså plockat upp alla hennes skivor som jag inte hört sen tiden EFTER de två FÖRSTA!
 
:D
 
ja. började va mentalt bra igen igår, efter sittande. läsande... och googlade bara lite. hittade en sviiiiinigt bra intervju!! (tryck på texten "sviiiiinigt bra intervju!!" och bli svinigt intresserad om du inte redan är svinigt intresserad!) Det går även lika bra att trycka på texten:"sviiiiinigt bra intervju!! (tryck på texten "sviiiiinigt bra intervju!!" och bli svinigt intresserad om du inte redan är svinigt intresserad!) Det går även lika bra att trycka på texten: eller varför inte texten:sviiiiinigt bra intervju!! (tryck på texten "sviiiiinigt bra intervju!!" och bli svinigt intresserad om du inte redan är svinigt intresserad!) Det går även lika bra att trycka på texten:"sviiiiinigt bra intervju!! (tryck på texten "sviiiiinigt bra intervju!!" och bli svinigt intresserad om du inte redan är svinigt intresserad!) Det går även lika bra att trycka på texten: 
 
etc hahahaha
 
blev på råbra humör av den!
 
började tänka på hur time flies. minns att jag lyssnade på nån skiva kring 2007 och insåg att hon fan var svingammal och dålig och la det hela åtsiden. nu är JAG så gammal och hänger mer med i skivan.
 
haha.
 
ja. sen funderade jag lite under cykelturen hem kring det här:
 
personlig musikhistoria. hann i stora drag gå igenom min på halvtimmen hem.
 
---
 
det är inte alls ovanligt att folk skäms för att de gillar viss musik. och GÖR DET I HEMLIGHET!!
 
som vuxen!
 
har nog aldrig skämts särsikilt mkt för nått. tyckte tvärtom det var svinkoolt när vi hade band i black metal-svängen under tidigt 90-tal och ändå ENVISADES med att lyssna på helloween hela tiden!
 
:D
 
ändå punk!
 
vilket jag tycker black metal är, förresten. punk, blandat med thrash + dåliga texter.
 
jag tror på gud. jag menar är man inte bokstavstroende, eller nått sånt liknande så kan man väl inte ta satan/satanism på allvar?
 
right?
 
tro på det som står i bibeln gud och satan t.ex. och välj skurken!
 
självklart hejjar man på satan!
 
:D
 
retards..
 
--
 
ja iaf. JAG. MIN. MUSIK.
 
som barn var det beatles mina föräldrar lyssnade på, så där hade jag väl inget val. har plockat upp dem på senare år och blir som förvånad över att man "kan" alla låtarna. och dessutom tycker det är svinbra!
 
sådär. black metal hade inte funnits om det inte var för beatles. LIX!
 
--
 
sen lyssnade jag mkt på djungelboken och lucky luke! mors & fars typ: Sitt här, så vi får va i fred, ungdjävel! *på med lurar* och jag. ändå bra!
 
lucky luke soundtracket var nog iaf första skivan (utan fjantig berättelse) jag verkligen gillade och lyssnade sönder. OBS: den från typ 71' . har hört på den väldigt nyligt. sjukt bra!
 
sen schlager var naturligtvis awesome! tror första albumet jag köpte (pekade på, tjatade & fick! PÅ MC! (nej inte hammer)) själv var främling eller vad den hette med carola.
 
den är inte dålig. ah. fast tröttnade rätt fort på henne tror jag. eller insåg att det var fjantigt. så. hade en period av päronens black sabbath och deep purple där ett tag.
 
tills jag hittade MIN bästa. helt egna! säkert fortfarande. alice cooper. efter poisonvideon! SÅKLART. NAKET!
 
:D
 
sen köpte jag en till efter thrash (vadå trash?). brukade beställe från ginza eller vad det var med mina grannar. :) mysigt. det lät ju inte alls koolt. typ ja. fjantigt. BestofskivanmedalltsomfaktisktvartypbästvisadedetsigiefterhandsåhärmedFacitiHAND!!!!!!!!!!!!!!!.
 
:D
 
men har man bara 2 skivor så lyssnar man fan på dem tills dom hackar sönder! ändå dyrt!
 
sen köpte jag alla alice cooper skivor tills farsan blev typ orolig. man kan inte lyssna på bara SAMMA hela tiden! det är inte hälsosamt. testa 10cc typ, jag NEJ: helt värdelöst.
 
så jag fortsatte. dessutom finns det typ ingen bredare artist än alice. haha
 
ja. så kom grungen. det var jag först med. älskade nirvana och helt plötsligt var man tonåring, spelade i dåliga band och lyssnade på death metal (entombed, grave och dismember var några favouriter).
 
black metal gillade jag aldrig. dels försökte dom se ut som alice cooper (barnsligt) och ja. tråkig musik. all gammal "äkta" black lät ju som punk (då var ju sex pistols intressantare) blandat med thrash. gillade aldrig thrash. förrens mkt senare.
 
jag gillade första dark funeral och dissection. men inte vet jag. det var ju som melodisk döds. jusstja!
 
typ at the gates och in flames och dom där som jag blev intresserad av efter entombed grejjen. mest bara för det här "va rebell mot rebellerna" grejset. som ALLTID är ett awesome och eftersträvansvärt beteende! :D
 
ja. lyssnade ju på helloween. vet inte grunge blev jag less på iaf när jag märkte att jag själv spelade typ bättre gitarr än dom i banden jag lyssnade på.
 
 
men där kring carola lyssnade jag även på den här 80-talshårdrocks grejjen. helloween och leatherwolf framför allt. sleaze gillade jag aldrig. fast då hette det väl glam. eller nått. pudel. haha. ja. inte så intressant då. men senare. allt går i (menstrations)cykler och perioder. eller håll käft! Allt går i cykloper!!!
 
ja när dom typ smälte ihop det med döds. det var great. sen märkte jag att jag blev less på döds helt och lyssnade bara på heavymetal. tillslut blandade dom ju så friskt så att det bara var: MEN BESTÄMM ER FÖR I HELVETTE!
 
:D
 
ja, heavy metal har jag iaf aldrig slutat gilla. men man bräddar sig och tar sig mer tid att lyssna på musik eftersom. när man inte pluggar det. eller spelar det.
 
så där kom björk in i bilden. när man var mkt i studion och upptäckte att det fanns benhårda grejjer som inte var gitarr/bas/trummor. att lyssna mer på ljuden. produktionen. köpa svindyr stereo och möblera rummet efter vars högtalarna stod och hela det köret.
 
som jag vill komma tillbax till! must.... buy..... stuff! to be... the ultimate gay!
 
:D
 
ja sen hade jag några fantastiska år av den skiten. tills... jusstja det var alltid några supernördar i byn som envisades att lyssna på döds, när jag lyssnade på grunge.
 
gillade det inte då. men förstod det efter jag vart på min första dödskonsert. med knullbin och knullftreds brorsa. tidigare. 12 år eller nått. 92
 
ja. skitsamma. nördarna lyssnade på morbid angel. några år tidigare. vilket jag tyckte var heeeeeelt värdelöst. sen gillade jag entombed. men det var bättre. för det var punkigare. morbid skulle envisas med att verka duktiga och ha thrash-trumspel på och ja. bara för mkt.
 
DEN musiken började jag gilla i samband med björk och alanis och det där. :)
 
och thrash. testament typ. är väl bra thrash. metallica har jag nog aldrig gillat så mkt. den svarta ett tag. den påmann mkt om danzig. därför bra!
 
öh. ja. haha hoppa framochtillbaka här.
 
ja. döds var bra. sen slutade jag gilla musik när jag var i slutet på 20åren och man FAN FICK lov att ta sig i kragen och jobba och sånt.
 
då har man inte tid att lyssna på musik. vadå? några timmar på kvällen? då ska man ju repa!
 
det GÅR INTE.
 
ska fan gå ned i arbetstid för att ha.... näjusstja. kan ju lyssna på musik hela dagarna som städare. jag har betalt för att lyssna på musik. sen vad kroppen gör kunde jag inte bry mig mindre om. så länge den håller ett par år till bara.
 
hmm. och en del av poängen (HAH! det fanns aldrig nån!)
 
skäms aldrig över nått du gillar!
 
(förutom om du gillar att ligga med barn.
 
:D
 
eller det behöver man väl inte skämmas för kanske. bara typ; sök inte jobb på dagis etc!! gå i kloster. bli munk/nunna. fast helst inte typ katolsk präst!)
 
"vi fördömer inte läggningen, bara handlingen", right?
 
själv vet jag inte hur jag skall ställa mig till nekrofili!
 
hur ser lagen ut där?
 
:D
 
 
jag gillar all musik jag gillat. ibland. plus mer ny hela tiden. man har inte tid med allt så, det går i perioder. när man är inne i en sak måste av nödvändighet allt annat vara värdelöst!
 
HellerHueer!!
 
:D
 
och. här är jag.
 
alanis is the shit!
 
och nya freak kitchen!
 
och nya unisonic!
 
och snart nya at the gates!
 
och jaa. foo fighters gillar jag ju som. och en massa bra.
 
sen måste man väl börja spela musik själv åxå. ÄNDÅ DRYGT!!!
 
sabbatsåret är fan slut. har bare liiiite nördgrejjer som måste kopplas ihop först bara.
 
hoppas det tar ett halvår. ändå skönt att ta det lugnt!
 
:D
 
hejsålänge!
 
ps.
 
JAG MÅSTE SE MORBID ANGEL I DECEMBER!
 
har inte sett dom på mer än tio år!
 
dom är nog enda dödsbandet jag aldrig blir less på.
 
bara deras gitarrist som både musiker & person är en aldrig sinande inspirationskälla!
 
PONNYS FÖR EVIGT!!
 
:D :D :D :D
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0