ouppmuntradfestivalen!

Ja dom som släppte crowdburnskivan har en liten inumhusfestival varje år. den här gången på skarinska. del ett av två. kommer en till kväll nångång framöver.
 
bra gäng. repade brevid dom (moloken) för några år sedan, med dead end. och spelade med dom på deathfest speelningarna dom anordnade redan då. typ i holmsund och sånt. good times!
 
ett av de bästa åren i band var LÄTT 2008. har aldrig giggat så mkt. mest i närområdet, haha men bara när vi tog oss så långt som till skelefteå för första gången! vilken seger!
 
:D
 
det var åxå ett sabbatsår för mig i övrigt. det ENDA jag gjorde var att spela i band och hade råd att leva så. härligt. hoppas det kan bli nån gång så igen framöver. kanske som pensionär. om man mot förmodan får nån sån. första generationen på typ flera hundra år som får det sämre ställt än våra föräldrar. sägs det.
 
med den inställningen så. lägga om livsstilen är ju självklart. leva materiellt knaprare. men jag blir ändå sur. vilka jävla klåpare som skött skiten på sistone. partade upp allting så att vi får leva på resterna, och våra barn kommer inte vara direkt rika.
 
man får hoppas att vi övergår till nån annan typ av spirituell/virtuell form inom en snar framtid. så att vi inte behöver det materiella. hooka upp sig och ligga i en tank och drömmer. eller bara inse att vi redan gör det.
 
vi kommer inte att behöva det här *tar på sig* särskilt länge till. för det är ju som bara hittepå, ändå.
 
:)
 
JA! vars var jag?
 
ganska kul förfest hos axl. mkt folk. gick bra första timmen nykter eller så. sen blev det mest jobbigt. folk har oftast den påverkan på mig. dom SUGER musten ur mig.
 
bara när man umgåtts mkt med nån, eller vart på middag eller så baH;

AAAAAAAAAAAAAH!!! när man får komma hem och vara för sig själv.
 
:D
 
skönaste känslan i världen. du vet. ensam hemma. flytta till första egna lägenheten.
 
frihet!
 
som nu. fan vad bra det här är!
 
haha
 
ja massa folk. min stora tonårsförälskelse var helt otippat där åxå. världen är liten. och hur man tänker, undrar vad hon minns?
 
haha. ååååh så jobbigt. det är mest bara så att man vill åka tillbaks till tiden och typ ge sig själv ett rejält jävla kokstryk. så kass människa. men man måste ju lära sig åxå. trial and error.
 
hela den där grejjen att bli kär. det är ju oftast mest en idé man förälskar sig i. oftast sådär. man får för sig grejjer om nån man inte känner och märker oftast efter ett tag att det bara är en vanlig människa. inte den där nittje-varianten man alltid hoppas på. :D
 
men det var trevligt iaf. men efter några timmar mest uttröttande som sagt. nästa gång ska jag komma senare och vara mer upppumpad mentalt.
 
sen for vi på skarren dåehrå.
 
Nystartade Sun var nått jag verkligen uppskattade. dom hade den där bassisten som jag uppmärksammade när jag jobbade på musikgymnasiet för några år sen. egen stil och duktig och så. som är så jätteviktigt när man går i skolan.
 
:)
 
tjejjsångerska som var bra på alla sätt. gammrock eller nått. åt stonerhållet.
 
kul!
 
dom ska jag se igen. skulle spela där igen senare i månaden har jag för mig dom sa!
 
sen spelade scumkill med choffe som inhoppar på gurka! råkul att se. dom har åxå världens koolaste bassist, miikas lillasyrra. vad hon nu heter. :)
 
föredrar nästan alltid band med bara en gitarrist live. iaf på sunkställen med kasst ljud och sådär så man hör allt. det var gaanska bra ljud. men ptja. you know.
 
moloken är jammiga och mörka. koolt.
 
sen kongh var. mjae.
 
det bästa var ändå konversationen med emil. det är vad jag gillar mest nuförtiden. bra konversationer. och uppstekt palt!
 
ett span. som jag var för nykter för att orka med.
 
hem och såg lite film, men somnade efter en kvart typ
 
... och upp kl 08.00. spela in några timmar ut på promenad, onyttig frukost (måste fan hitta bättre ställen att käka på. har ändå tydligen blitt smal på sistone sägs det. det är ändå king så man kan äta massa skräpmat ett tag, som den jojjebantare man är. det är jag glad för. kan kontrollera min vikt nästan precis hur jag vill. självkontroll. hejja jag, mera marmelad!)
 
pepparkakor med ost är king. är dock irriterad på mig för att jag börjat med socker. alla dåliga vanor och rutiner man lägger till när man jobbar alltså. haha. åh vad det äger med selfdisiiit. visst? :D
 
ja åsså det här.
 
jättekul att hålla på med datorleksaken. att jag fick igång det är ju för att jag bestämde mig. för ett  halvår sen. inte snabb. :D
 
men det går inte att tvinga igång saker. det kommer när det kommer. alltid mest av en slump. det enda man ska forcera är ägg!
 
men samtidigt det är bara en transportsträcka. hålla på skriva och spela in. framföra är vad som ger mig störst kickar. ha inget behov att typ "see på mig. koolla vad jaag har gjort!!" huvudsaken man framför nått som är bra!
 
som folk känner igen. deras reaktioner. vad publiken gör är nästan lika viktigt som vad bandet gör.
 
så. hoppas det leder till repande iaf.
 
och det här är åxå nått jag funderat på ett bra tag:
 
jag kan bara göra saker på morgonen, bra. eller iaf det är bara då jag uppskattar att göra saker.
 
så därför måste jag börja kliva upp klockan 2-3 på mornarna om det här skall vara hållbart. eller kännas värt.
 
sen fara och jobba. och typ gå och sova när man kommer hem!
 
haha. man kan ju ge det en chans iaf. och ptja. har aldrig haft ett bättre tillfälle än nu. den här vintern. är ändå natt typ jämt.
 
att bara göra det på helgen känns som mest onödigt. det tar för lång tid. man kommer ingen vart jueh. måste smida medans strykjärnet är en lyktstolpe!
 
gör man nått ska man göra det ordentligt.
 
inte lite av ditt och lite av datt. det blir bara. mjaeh.
 
då är jag hellre social av mig. kan hålla på med nått annat. syjuntor eller nått.
 
det spelar ingen roll vad man gör så länge det är kul. passion. och allt eller inget. antingen eller!
 
sååååååå.
 
nu blir det kanske. äh. tvspel. jag hatar att äta. blir bara trött juh.
 
mer käääfe!
 
och pilla med den andra låten lite kanske.
 
SLUTA VA BAKIS och lek med mig istället!!!
 
tur jag har dataspel!
 
ska börja med det här överinternetgrejjen. det är kul. som facebook. man lever i illusionen av att man har folk kring sig.
 
och det är bara mer och mer åt det håller det barkar.
 
typ deal with it eller flytta ut i djungeln!
 
;D
 
JAJUSSTJA mimmi tipsade om att göra pankaka på havre och kokosflingor. det ska jag göra ikväll!
 
:D
 
WHEAT IS MURDER!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0