Strömsund

det blev en jevla upplevelserik helg i helgen, alltså. 
 
alltså vad, tänker du?!
 
Jo spelningen och allt var king i vanlig ordning, inget speciellt men det är ju alltid kul att spela! (jag funderar på att gå händelserna i förväg, men gör det inte)
 
haha
 
I fredags var jag inbjuden på toontracks fest, dom har metalmånad och meshuggah spelade på deras typ företagsfest på skarren. var svinbra som vanligt och naturligtvis bästa ljudet nånsin som vart på skarinska. och det är typ alltid jääävligt kääst ljud där (en av anledningarna till att jag inte hade brytt mig nämnvärt om dom lagt ned stället. extremt omysigt där dessutom)
 
men det var ändå bra. dom körde rätt långsammal låtar mest, vilket jag gillar. jag diggar seg musik. så man bara behöver stå och fyllevagga och nicka (till) hela tiden. :D
 
--
 
vaknar upp lite småbakis, rätt tidigt och ligger kvar i sängen och öppnar en folle typ jusst innan jag öppnar ögonen, morgonpigg som jag alltid är när det är gigg på kvällen.
 
taggad. lyssna igenom nya graveyard som fortfarande är lika bra. traska till repan, lasta och iväg mitt på dan. All good.
 
Men då till det intressantaste på hela helgen som kom väldigt oväntat. Käkade typ den godaste pizzan forever i sorsele med typ kräftarslen och currybananer på. mår toppen och sätter mig i mitten (grrrrr. det här med shotgun, vad är det för skit?! man får inte paxa!!! :D) där bak. trångt och jävligt med jackan på, mätt som ett aber och käkar nå bubbelchokladjox och mår king. sen efter typ en halvtimme börjar typ synfältet krympa.
 
typ "im not feeling that well"... och tillslut ser jag typ ingenting!! det blir helt vitt och det känns typ som att jag ska dö!! har aldrig vart med om dess like. bah: fan jag håller på bli tvärblind och det är helt vitt med bara typ små pixlar istället för det man ska se! haha. typ: blodpropp? hjärnblödning?! kan typ inte röra mig eller snacka och allt försvinner och man hör som jävligt långt borta hur dom blir oroliga och undrar hur jag mår, dom stannar bilen och jag typ hör hur jag själv stönar och försöker typ svara, men det går inte. men dom öppnar dörrarna man får lite luft och det går över på kanske 20 sekunder eller nått.
 
bah: pwew!  luft och lite vatten och man är som vanligt. vette fan vad det kan ha berott på. för mkt mat på en gång? syre/vätskebrist/bakfylla och för jävla varmt i bilen?
 
jävligt obehagligt. men nu vet jag hur det är att dö, eller svimma iaf.
 
ändå inte särskilt farlig.. :D
 
så-- onwards!
 
kommer fram till strömsund och det är kanon! hotell och öl och snacks och frukt och sånt framställt mer käk. möta upp med lite kompisar som var där och tatuerade, lite burlleskshow (!) och uppvärmning:
 
 
 
 
och lite spelning (helt ok, eftersom vi inte spelat på 2 månader, sen lite halvlojj publik. det är typ för sent att spela halv 1 och folk i inlandet gillar som att vara i baren mest. inget ovanligt. 3/5 skulle jag säga om gigget. som väntat varken mer eller mindre.
 
 
sen jävligt bra efterfest på hotellet, tror vakterna var där och klagade typ fyra gånger. hade typ 3 rum åxå. så jag o kaka smög iväg och knöt oss ganska tidigt.
 
aron gick tydligen och badade. hahaha. och jag är inte förvånad. 2 gånger dessutom. utomhus. minusgrader. snö. :D
 
jaja. hem och det var det. mådde svinbra hela söndan. soffan och såg två filmer. corpse bride och moonrise kingdom. båda ganska bra.
 
jää, vi kör i helgen igen på en mcklubb och helgen efter det på hamnis. vi har gjort alldeles för lite ugspelningar så det blir king och vi är uppvärmda! testa lite nya låtar och sådär härnäst!
 
tjeeenna!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0