intermission

...
 
 
 
Vandrar omkring som fantomen på operan den här veckan. Har allt under kontroll och det är som ba chill. lätt bästa veckan i höst. Jobb året ut. Sen vette fan. Alltså vad somhelst kommer att kännas skönt som omväxling sen, även om det vart bra här. Vad gör folk om dagarna?
 
Alltså jag kan inte ens komma på jobb att söka. Diska, laga mat, bygga saker, sälja saker, eller hitte på saker är väl vad jag vet att folk håller på med. Lära folk saker, hjälpa folk. man kan ju tom leva på att lura och uttnytja folk. och det kan väl jag lika gärna göra åxå. Eller att vara arbetslös. Det är varken bättre eller sämre än att ha ett jobb och bara obetydelselöst mer med pengar.
 
Har som ingen stress ändå. min plan är som att hanka mig fram hitochdit på sånt här sett i typ 10 år. Helst jobba så lite som möjligt och ligga på existensminimum som inte är nått problem. Lätt värt det att jobba mindre, typ halvtid eller så. 75 procent är väl vad som krävs för att skramla ihop till det, med tanke på vad jag har för utbildning.
 
Ska under 10årsperioden försöka hitta på nått som jag vekrligen vill göra om dagarna och hade gjort ändå om jag inte fått betalt. men alltså... jag har aldrig velat ha ett jobb! hahaha hur ska man ens gå tillväga då.? where does one starts?!
 
min plan är att bara kasta pil på typ en tavla med massa jobb (och helst missa hela tavlan). Sen det det blir gör jag så här med. (haha det-det)
 
och tänka jag vill bygga kameler. Fastän jag inte vill det. Jag vill bygga kameler. Jag vill bygga kameler.
 
Åsså tänker man så hela tiden.
 
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
 
tillslut MÅSTE man ju vilja bygga kameler, right?
 
:D
 
då har man ju iaf något att utgå ifrån.
 
och då kan man börja utbilda sig till det och behöver sen bara jobba med det i typ 20 år. dessutom bara typ halvtid till skillnad mot 75 procent som nu för att ha det drägligt. TYP!
 
att plugga vore ruskigt kul! i en drömvärld skulle jag gå på universitet resten av livet och bara lära mig saker för att jag vill veta helt enkelt. på halvfart och spela musik resten. Har som tur var bara använt den tid man får att plugga det jag vill på univ. och sparat 3 år som man kan utbilda sig till "nått vettigt" på. men finns det ens en sådan sak? något samhälsnyttigt? jag ser inget i den här existensen som nyttigare eller viktigare än nått annat.
 
 
eller bara skita i det. och plugga det jag vill,
 
 
och ändå bara sen ta ett hjärndött jobb på typ. kan faktiskt vara värt det!
 
som det är nu så LEVER jag ju för att jobba. åtta timmar om dan. jag menar. det ÄR ens liv om man har det så. och man vill ju helst ha ett bra och intressant liv.
 
vilket jag iofs har. även om majoriteten är rätt ointressant.
 
med den inställningen iaf. Men om jag ser mig som spion blir egentligen vad somhelst kul!
 
:D
 
the possibilitys are endless! (vilket nödvändigtvis inte är en bra sak)
 
 
hittils:
 
 
Jag tror jag har sökt typ ETT jobb en gång. :D Som jag inte fick. Efter det la jag ned det. Jag har ju ändå haft en del jobb, men det är ju bara sånna jag blitt tipsade om. eller hänvisade till. jag typ: mmmkay då! låter väl inte som det vore hela världen om man offrar sin tid för det om det nu skall vara på det här viset. Jag menar man kan ju vägra men då skjuter dom ju på en så.
 
alla har vart helt ok.
 
men att göra saker bara för att?
 
Så kan man ju inte ha det för evigt.
 
Eller, klart man kan!
 
men helst inte. Jag menar mitt liv känns totalt meningsfullt och har alltid gjort det utan jobb. Jag har alltid fullt upp och är rätt produktiv ändå. har nästan aldrig känt mig uttråkad och att tid har gått till spillo, förutom när jag jobbat. att göra något för pengar kommer jag kanske aldrig att trivas med. Det är ett obehagligt system att agera i bara.
 
så vad gör man?
 
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
Jag vill bygga kameler
 
---
 
i helgen blir det gigg! missar tyvärr en massa bra samtidigt. men ska försöka härja runt hit och dit över stan.
 
massa bra saker händer här hela tiden nu framöver!
 
whoooopie goldberg!
 
--
 
förövrigt såg jag pentagramdokumentären. alltså snubben som styr upp saker var mkt obehaglig. bah: gör det, gör det! jag vill ha en skiva!
 
och han, vraket hittar en tjejj. allt han ville ha var väl kärlek. och tvingades spela för att ens bli accepterad av bruden.
 
obehagligt hela skiten.

---
 
sen såg jag where wild things are eller vad den heter. råkoola monster! :D ändå ganska bra. har läst en massa böcker åxå. minns inte vad alla heter. iaf guillos brobyggarna. var bra. jag vet för lite om hur det var så. ska bli kul att läsa nästa!
 
sen massa indiskt shit. tibetanska böcker om livet och döden. nått med den där tom sawyer. jag har försökt med två men tappar intresset efter halva. småkul. joseph hellers gud vet tappade jag också intresset för, halvvägs. man måste nog va bättre på gamla testamentet för att tycka det är riktigt kul kanske. hmmm.. ja en bok med hemingway åxå. gamle och havet. halvimpad över att man inte totalt imploderar av uttråkadhet över en så egentligen långtråkig historia. om en gubbe och en fisk! haha. desto roligare med en massa korta noveller på slutet om hans barndom. åxå där kring 1800-1900. är ju katastrof hur lite man egentligen vet.
 
hur var det?
 
apropå det; vafan, jag har ju helt glömt bort 21.a 2012!!!

;D
 
haha. råbra. nått måste ju hända!!
 
skulle världen gå under vore det helt ok. har deltagit i ett bra liv och ådstadkommit det mesta jag velat göra. helnöjd egentligen. anytime will do!
 
och man skulle ändå inte sakna nått eftersom man var död.
 
man kan ju dö närsomhelst ändå. den där tibetanska skiten är bra skit!
 
livet är king, men fatta ändå att dö! måste ju ändå vara nån form av höjdpunkt och det mest spännande som kan hända. knappast lätt alla gånger, men ändå spännande!

händer nått sen för "mig" - ingen vet. för andra blir man minnen. för en själv - who knows. tror det är lite vad man gör det till. på nått sätt är man ju livet hursomhelst och jag har alltid tänkt att det är nått väldigt stort fuffens med döden. orimligt. man kan ju rent mystiskt anta att det börjar och slutar. bara när en individ börjar går ju inte att fastställa. i pungen? när man har ett medvetande(som är vad?) vid händelsen när ens föräldrar träffades? man går bara tillbaka och tillbaka och antar rent mystiskt en stor jävla smäll! haha vad jag vet existerar ingenting som är dött. ja en kropp kan vara dysfunktionell och förfalla till ben och jord. men det är ju en helt annan sak. bara lite omstrukturering av lite grann av allting (livet. gud. universum. whatever) allt som finns. allting lever. ja inklusive stenar! tror livet mer är en massa processer än vad de är typ små små prylar. och mindre i dem. även om jag gillar kvarkidéen. kvarkar rules!
 
men alltså på det hela taget..
 
... världen går ju inte under bara för att världen går under, som jag brukar säga. Vad vore problemet? vem skulle vara kvar och tycka det var jobbigt att den var borta?
 
världen själv?
 
som är borta?

--
 
fast det här 2012 är väl bara planeten? eller att kalendern bara börjar om i värsta fall.

 
.......
 
att se det såhär är något som GÖR att jag uppfattar livet som otroligt meningsfullt. jag menar det är ju awesome - and we are it!
 
undra om första prylen i den där atomen eller vad det var hade det bra? och delade på sig och hade det bättre. och allt blir mer och mer. och sen när alla atomkluster blir less, kanske drar ihop och smälter ihop till ingenting igen. the big implosion. och sen ut igen och hejbara hela tiden förut sen!
 
med små godtyckligt långa pauser utan något speciellt mellan smällarna.
 
NÖRD!
 
nu blev jag sugen på the universal migrator 1 och 2 i sin helhet med ayreon!
 
:D
 
men lite mer ändå först:
 

 ser framemot det helt enkelt iaf det personliga dödsögonblicket. bara man tänker och liksom är medveten (förhoppningsvis) när det händer bah: this is it! så länge man inte lider. det är ändå i det fallet säkert värt det!
 
nyfiken, intresserad och dresserad är vad jag är!
 
jag skulle vilja hävda att det är en negativ inställning att inte vilja dö.
 
ett major attitydproblem.
 
nästintill egoistiskt!
 
:
 
bah: NAE! aldrig! det är MITT liv!
 
och DU och DU och DU ska va där jämt! accepterar ICKET att du eller nån annan som gör MITT liv king försvinner!!
 
:D
 
skitsamma säger ja. det mesta är kul så länge det varar. och för att uttrycka mig krasst så är det som ett slöseri på energi att sakna saker. relationer man har haft är lika bra när dom är slut, fortfarande på nått sätt. allt fyller en funktion och allt blir bättre om man gör det, det.
 
fram till 21 dec!!!! haha.. varenda ögonblick är ju egentligen helt sjukt! alltså hur det är. verkligheten är en mkt skum sak. kan komma på mig själv med: tänk om man var nån helt annan från nån annanstans och fick hoppa in i mitt liv, alltså BLI mig. fan vad mkt spännande att göra. som jag gör. med distans. och det kan man ju ha. att se det lite som ett tvspel är great!
 
vad kan man inte göra?
 
egentligen helt fantastiskt, hela skiten, om man tänker efter.
 
..och senså lite död på det!
 
tjollahejtjollahopptjollahoppsansa!
 
adsasf
 
 
 
 
---
 
jajusstja. glöm inte storm corrosion-skivan! hjärnorna bakom porcupine tree och opeth har opererat ihop sig. Tycker för tillfället det är totalt överlägset allt de gjort tidigare i repsktive egna band!
 
det jag gillat mest med opeth var damnation-skivan. och in absentia med porcupine. det här är som en väldigt lågmäld och atmosfärisk blandning av allt dom gjort. det låter väldigt dom, men ändå helt nytt.
 
och produktionen är så jääävla bra!
 
oerhört spacigt
 
hoppas de gör mer ihop! porcupine tycker jag blivit lite tråkiga och väl deppiga på slutet. och ja opeth har jag som aldrig riktigt förstått storheten med. jag blir i allafall väldigt snabbt uttråkad av dem.
 
storm corrosion borde ju vara svintråkigt. men jag är totalt förtrollad av varenda sekund. hypnotiskt. det händer så mkt med så lite. varje liten detalj är som : wooaah
 
perfekt skiva.
--
 
den, graveyards nya och meshuggahs blir nog årets favouriter. eller kom den förra? iofs blev jag less på den ganska fort.
 
vet inte om jag fastnat för någon fler vad jag kan komma på.
 
men dom får passa sig, ty snart kommer YNGWIE och mörsar skiten ur dem alla!
 
:D
 
desultorskivan var bra åxå, men hade hoppats på mer. demon var ju så nära 5/5 det möjligtvis går att komma, så inte så konstigt kanske.
 
hahah måste bara bjuda på
 
devin i obbbola i somras: :D :D :D
 
han håller på med en countryskiva med morgan ågren på trummor.
 
jag är inte förvånad över att jag är förvånad :D
 
--
 
fredrik thordendahl håller på med en ny soloskiva. eller har hållit på väldigt länge redan. special defects är typ en av mina absoluta favouritskiver.
 
gillar det mer än meshuggah som är som är rätt enformigt i längden. säkert med vilje. jag borde höra på contradictions collapse!

 
 
 
 ...
 
NU HAR JAG DET!
 
vad som skulle motivera mig över allt annat för att jobba hårt med tom nått jag inte tycker är kul!
 
den ultimata moroten:
 
Jag gör det på ett vilkor: att jag betalar 100 procent av lönen i skatt!
 
så att allting blir gratis. :D mindre tjafs och regelverk, mer frihet och så.
 
alla behöver dock inte få samma rättigheter bara för det, så att alla blir nöjda. haha
 
vissa; typ chefer och politiker får typ vip kort som gäller precis överallt.
 
de har allt gratis precis som alla andra, bara att de har obegränsat av allt! och bättre kvalite på allting om dom vill. dom kan oxå typ säga vid varje måltid: äsh. jag vill inte laga mat. nån annan får göra det utan att nån annan får klaga. och typ gratis semester åxå men hur länge man vill etc. men kan
 
etc haha
 
bara typ 2 procent av alla kan få vip kort. som man typ kan ärva, eller jobba upp sig till. eller bli röstad till att få. sen kan man typ random dela ut sånna som räcker ett år till typ 1 procent av befolkningen ibland

åsså om man blir sjuk eller arbetslös får man ett nsip kort. (not so) så att man får lite minde och sämre av allt.

:D
 
I would be cool with that!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0