Uppsala-ShUumeah

 
Vaknar upp en timme tidigt. Läser lite. Castenadas senaste (sissta?) bok. Lätt den bästa. all dreams. Det är roligt snackade med mj förut och har alltid vart lite imponerad över texterna han påtade ihop till den skivan (dreams 1999). surrealism, drömmar, existens. sån shit.
 
Ja, då ÄNTLIGEN visade sig det vara jusst den här boken som inspirationen/temana var hämtade ifrån. då man som när man läser (vafan det här är ruskigt bekant. (dels så drömmer man ju, helt originellt, själv en del.) dels då från texterna. som jag minns rätt bra)).
 
då det visar sig vara direkta citat från boken. fantastiskt.
 
jupp. sen övertagg, bika till replokalen lasta storfinbiln full och avfärd typ kvart i 10, en kvart senare än planerat eller så. råååfint väder. patrik med stygg åselecowboyhatt. shorts och allt som allt semester (Deluxe! eftersom man får spela åxå!).
 
rolig och intensiv resa med ett maxstopp. tyvärr. var otroligt taggad på burger king, men då måste man ju samsas åxå.
 
flöt på bra. svincool bil med såhär; öppet tak, fast man inte behöver öppna det för att det är inglasat. så man kan ligga där o slappa och kolla rakt in i solen om man vill.
 
sen efter ptja 7 h eller så närmar vi oss Tierp. TJIIEEÄÄÄÄRP!! och man slingrar sig iväg mitt ut i ingenstans några km. kör från fel håll och så och har helt magiskt ingensomhelst aning om vad man kan vänta sig. mer än nån liten festival med typ 50-100 besökare.
 
TADA. är man där och fint och mysigt väl bemött och. ja. naejs väder. en god vän med respektive som är med och arrangerar.
 
slappa lite i ett tält några folköl på kylning i hink och så. sen två maträtter fick man åxå. även om jag bara eds äta en. burgare igen.
 
 
först var det nån form av såhär hurtig storbandsorkester med en tjejj som åtminstone var lite intressant som sjöng. antingen ganska snygg eller väldigt ful. kollega gick fram och bestämde; FUL. :D
 
ja sen käk och en cpintervju.
 
sen 2 st sånna här singer/songwriters. pojk o flick. med fina låtar så man kunde slappa och känna sig ännu mer blasé.
 
det var förresten det roligaste under resan. vi är öppet ganska svalt vänliga med varann i bandet. hahaha. onödigt att bli för mkt kompisar. då blir man så less på varann efter typ 6 år juh.
 
jag och choffé har känt varann och spelat musik typ så länge. och det kan fortfarande kännas lite pinsamt när bara vi två ska ha paus i studion, dricka kaffe. trots att vi vet det och ändå inte bryr oss. eller vafan. han säger att han försöker va kompis med mig iaf. haha
 
armbågsavstånd säger jag. iaf. jag och kaka sätter oss av nån anledning typ 10 m ifrån varann och kollar på softmusiken. sen kommer öron och sätter sig typ 10 meter från mig. sen paprik vid ruinen (! mkt koolt. alldeles brevid scen) och chöff 10 meter ännu längre bort. och jag skriker efter cigg (och låter mer än de på scenen) som kastas hit och dit. och folk bara garvar. helt CP-skadat.
 
ingen vet varför.
 
sen nått dåligt mustaschband.
 
sen är man egentligen ganska less och vi ska avrunda kvällen innan raven i ruinen.
 
svinroligt gig på den kanske rangligaste scenen. det var kul. jag lekte hoppborg halva giget. sjunga i en gitarrmick fick jag oxå. bra röjj av en rastasnubbe och arrangören själv: the little man.
 
 
sen sälja lite MERS och åka hem. lite smålullig. 8 h till. så man är hemma tidigt på morgonen. sov ingenting men slapp iaf köra. (MOUAHAHA!).
 
nära eller typ efter skuleberget där på morgonen när solen började gå upp var TOTALT AWESOME!
 
det var som dimsjok (måln!) som solen bröt igenom och bergit som kom fram ur dimman i typ 3d. såg fan ut som nån form av regnskog. och choffe ligger och sover och ser ut som en dinosaurie. av slag som kaka skall slå upp vid tillfälle och lägga ut på kakapedia.
 
paprik vaknar med sitt megaglada humör som alltid och "haha fan vad kung, jag drömde att vi var ute och söp" och alla är som wooahw åt vädret. sen kommer man hem och det är helt dött och tyst över hela stan (som är helt ny och fin bara för man åkt genom landet en sväng).
 
avkastad hemma till skön säng... och det går inte att sova. och inte att sova och ännu mer inte att sova. 25 h vaken... 26  och AAAAAAAAAH om jag somnar nu kommer jag typ inte orka gå upp och spela ikväll. typ stänga av veckarklockan utan att vara medveten om det. ännu svårare att somna. och solen skiner in och intrycken och tankarna attackerar. mår rent fördjävligt.
 
sen en h. och AAH! nu liknar det nått. slumra en timme till. och för varje h mår man från typ 3/10 upp till efter fyra h då man är MUST häv kebabpizzastadiet.  får räcka.
 
ramlar ner på stan. innan bolaget stänger. springer på axl och anna som ska sätta sig i parken där som vi headlinar sen. kanske en av sommarens finaste dagar med mina nya mammkompisar med typ tonårsbarn. picknick, nygrillad kyckling potatissallad, melon och hinkbål och 2 öl. sen hem och vila lite mer.
 
och framme en timme innan hoppa på scen. SUPERstress som det ska va. en kvart att lasta upp all utrustning, vingla och hänga upp livsfarlig backdrop. se till att introt funkar och sen: AAAAAAAAH!
 
en shot explorer, upp på scén och det finns inget tryggare ställe i hela världen. lugn och ett med allt. bara att flumma runt och spela och allt går per automatik och sitter riktigt tight ändå. bara njuta av den dryga halvtimmen vi får. mkt skojj.
 
det fanns en dansbana vid sidan så vi bjöd upp till dans, på våran naturligtvis mest uppfuckade och obligatoriska meshuggaripofflåt.
 
aron och paprik hoppar dit och får med sig folk som dansar. hahaha. ja massa såna där smågrejjer. så kul med stor utomhusscen fint väder och polare i publiken. som softar bortot i parken ända upp mot kyrkjäveln.
 
sen klart. och man mår fysiskt skit ett tag. men faboulusoiuus i sinnet. skata iväg till repan och lasta av grejjer och svettäckliga kläder(som ligger och möglar i skrivande stund).
 
sen efterfest på skarren med gratisöl och crystal caravan.
 
råbra och jobbig helg typ över. trött hem och (igen inte kunna) sova på hela natten. 4 h igen och allting är råjobbigt och man ska upp på jobbet dan efter och må ändå skönzombie, lätt bedövad hela dan.
 
fortfarande svintrött imorse. men försov mig som tur var så sömnen borde vara inhämtad och återställd nu. även om jag är tveksam om jag ids jobba så mkt som jag gör nu framöver. då det blir gigg pretty much var och varannan helg framöver. man ska inte låta sitt jobb gå ut över bandet.
 
och jä. all good.
 
sissta veckan på det här jobbet. iväg till lule på fredag.
 
fuck off
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Adolf Krishna

Kom så ska jag förhärliga dig!

RSS 2.0